Waarom ik wel en hij niet?

vandaag was het dan zo ver, ik heb de baby voor het eerst aan de buiten kant kunnen voelen. daarna heeft mijn man 60 minuten met zijn hand op mijn buik gelegen om het ook te voelen maar helaas, toen hij weg liep en ik mijn hand weer neerlegde kreeg ik weer een trap. ONGELOOFELIJK hij was net weg.
bij de andere zwangerschap was het ook zo dat als de ander ging voelen geen baby niet meer schoppen, waarom is dat, en weet de baby van wie welke hand is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij hebben ze nog maar eens een extra echo gemaakt. Ik trapte zoveel dat ze dachten dat ik een tweeling was... Jou vraag kan ik niet beantwoorden, ik heb er geen ervaring mee..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi ik heb alleen maar drukke kinderen in me.
mijn oudste heb ik gewoon letterlijk zijn voet van kunnen vasthouden, omdat hij zo hard trapte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens naar het werk van Frédèrick Leboyer... http://www.spiritueel-ademen.nl/LeBoyer.htm :-))

Het beste antwoord

Jij voelt altijd meer dan je man. Je *denkt* dat je alleen met je hand voelt, maar in werkelijkheid voel je ook van binnen. Je man *kan* alleen maar met zijn hand voelen, en voelt daardoor altijd minder dan jij.

Als je man voelt, probeer jij je rustig te houden om hem te helpen, zodat hij zo goed mogelijk kan voelen. De baby merkt dat: jij bent "anders", je houdt je extra stil - alsof er gevaar dreigt, alsof je je schuilhoudt voor een poema, of voor een krijger van een vijandelijke stam. De baby kan dat merken aan je spierspanning, aan je ademhaling, aan je hartslag, of misschien zelfs aan je hormonen. Instinctief houdt je baby zich heel rustig - wie weet hoe gevaarlijk het daarbuiten is op dat moment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een wijs antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 heel duidelijk, Rota...

Andere antwoorden (7)

De moederhand is vertrouwd en daar reageert de baby op.

Toegevoegd op 18-06-2009 23:32:21
De baby herkent dit inderdaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is de band tussen jou en het kind. Een prachtig verhaal! De moederband is de sterkste van alle.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hechte band tussen moeder en (ongeboren) kind. Maar je man krijgt vast binnenkort een herkansing :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, jij voelt het ook van binnen, 24/7, dus voelt elk klein beweging. Een ander weet misschien niet waar op te letten. Wel leuk, dat je ons laten "meedelen" . Blijft een wonder :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken dit! Volgens mij voelt je baby het als je vol verwachting (haha) de hand van je man op je buik legt. Hij weet dan dat er iets te gebeuren staat, en houdt zich vervolgens stil. Wordt die hand weer weggehaald, dan is alles weër "normaal" en kan hij zich weer lekker bewegen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit verhaal komt me bekend voor, als mijn vrouw op de bank ligt dan pakt ze ineens mijn hand en moet ik ook voelen, maar ja dan voel ik niets.....

Overigens niet altijd hoor, het gebeurt ook regelmatig dat ik het wel voel. Ik maakte ook nog een keer een grapje daarover en zei tegen de baby: "ik pak je bij je voeten hoor" en toen had ik echt het idee dat ik heel even een beentje of iets te pakken had. Het kind trok het heel snel terug.

Jij hebt je baby nu net voor het eerst gevoeld, dus ben je waarschijnlijk nog niet zo ver, als je straks wat verder in de zwangersschap bent voelt je man het ook ongetwijfeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet je wel heel gevoelig zijn en hele gevoelige kindertjes hebben...

Maar was het je kind die dat deed, of was jij het? Mag ik je zo een persoonlijke vraag stellen... Het kindje is totaal niet afgescheiden van jouw, dat duurt nog minstens 2 jaar voor het zich begint af te scheiden, zoals het hoort overigens... Dus bij mij komt meteen de vraag, doe jij dat dan? Wil je het werkelijk aan je man meedelen, delen?
Zwanger zijn is een verborgen proces, er gebeurt iets onder de huid, onder de grond en als het klaar is komt het boven water, komt het tevoorschijn... Wil je dat ondergrondse, dat geheime, wel delen met je partner?

Ik denk dat je het voor jezelf wil houden, zonder te denken dat je niet een fantastische man hebt, je wilde toch alleen een kind van hem tenslotte...

Het mag ook gewoon toeval kunnen zijn hoor, je hoeft niet altijd iets achter te zoeken, gewoon toeval, daarmee uit...