Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom ik wel en hij niet?

vandaag was het dan zo ver, ik heb de baby voor het eerst aan de buiten kant kunnen voelen. daarna heeft mijn man 60 minuten met zijn hand op mijn buik gelegen om het ook te voelen maar helaas, toen hij weg liep en ik mijn hand weer neerlegde kreeg ik weer een trap. ONGELOOFELIJK hij was net weg.
bij de andere zwangerschap was het ook zo dat als de ander ging voelen geen baby niet meer schoppen, waarom is dat, en weet de baby van wie welke hand is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
737
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij hebben ze nog maar eens een extra echo gemaakt. Ik trapte zoveel dat ze dachten dat ik een tweeling was... Jou vraag kan ik niet beantwoorden, ik heb er geen ervaring mee..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi ik heb alleen maar drukke kinderen in me.
mijn oudste heb ik gewoon letterlijk zijn voet van kunnen vasthouden, omdat hij zo hard trapte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens naar het werk van Frédèrick Leboyer... http://www.spiritueel-ademen.nl/LeBoyer.htm :-))

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jij voelt altijd meer dan je man. Je *denkt* dat je alleen met je hand voelt, maar in werkelijkheid voel je ook van binnen. Je man *kan* alleen maar met zijn hand voelen, en voelt daardoor altijd minder dan jij.

Als je man voelt, probeer jij je rustig te houden om hem te helpen, zodat hij zo goed mogelijk kan voelen. De baby merkt dat: jij bent "anders", je houdt je extra stil - alsof er gevaar dreigt, alsof je je schuilhoudt voor een poema, of voor een krijger van een vijandelijke stam. De baby kan dat merken aan je spierspanning, aan je ademhaling, aan je hartslag, of misschien zelfs aan je hormonen. Instinctief houdt je baby zich heel rustig - wie weet hoe gevaarlijk het daarbuiten is op dat moment.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker