Zijn de tepels van een vrouw blijvend donkerder rood van kleur nadat ze een kind heeft gebaard.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Nee, na verloop van tijd (tijdens de ontzwangering) worden ze weer lichter van kleur.
Maar het kan zijn dat ze wel ietsje donkerder van kleur blijven, zoals bij mij het geval is.
Je tepels worden donkerder door het pigment, hoe meer pigment hoe sterker de huid. Een sterke huid rond de tepel heb je nodig zodat de baby kan drinken zonder dat de tepel ernstig beschadigd raakt (bv tepelkloven). Donkere tepels hebben is natuurlijk geen garantie tegen tepelkloven of andere ongemakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bij mijn vrouw in iedergeval niet. Na een tijd krijgen ze weer de oorspronkelijke kleur. Van andere vrouwen weet ik dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, bij mij zijn ze ook ook weer terug in de oorspronkelijke kleur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor, bij mij is alles weer normaal
14 jaar geleden
Dat is per persoon verschillend. De meerderheid krijgt uiteindelijk de eigen kleur weer terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, ze zijn bij mij gewoon normaal van kleur ,En dat was al snel na de borstvoeding .Ga anders even langs je huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zal bij elke vrouw anders zijn heeft ook met je hormonenen te maken.