In zwangerschap van 5 maanden heb ik bloedverlies. Het is best veel. De verloskundig krijg ik niet te pakken. Is het erg?

Ik heb wel vaker iets bloedverlies gehad, maar dat is meestal maar een paar druppeltjes bij het afvegen. Ik heb vanmiddag gewandeld en dat was best pittig. Ik had ook een zere buik. Vanavond had ik geen pijn en dat heb ik nog steeds niet.

Mijn VK krijg ik momenteel niet te pakken. Ik twijfel of ik het nog even moet aanzien.

Nogmaals, ik heb geen buikpijn. Het bloed is helder rood en er zit niets raars tussen.

Toegevoegd na 15 minuten:
- Even een update. Ik heb momenteel geen harde buiken en de kleine schopt verder flink van zich af. Mijn vriend zegt dat ik vanmiddag echt te veel heb gelopen en me te druk heb gemaakt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (7)

als vk onbereikbaar is meteen huisarts bellen. en vk blijven bellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HuisartsenPOST in dit geval....
er kunnen allerlei onschuldige dingen aan de hand zijn, maar dat kunnen wij door de computer niet zien.
ik zou toch nog even blijven proberen om de verloskundige te pakken te krijgen (heb je geen spoednummer van haar/hem??), zodat zij/hij kan beoordelen of het inderdaad onschuldig bloedverlies is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vk zei dat ik altijd moest bellen als ik meer dan een paar druppels bloed verloor.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op hun site staat:

Bij bloedverlies
Direct bellen als je evenveel of méér helder bloed verliest dan bij een menstruatie. Een klein beetje bloedverlies vermengd met wat slijm is normaal. Dit komt van de slijmprop en is een teken dat de baarmoedermond zich voorbereidt op de bevalling. Hier hoef je ons niet voor te waarschuwen, want het kan best nog een tijdje duren voordat de bevalling begint.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou direct de spoedeisend hulp bellen en gewoon de vraag voorleggen ' wat te doen' . Zij helpen je echt wek verder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet hoe dan ook gezien worden vanavond, ik heb zelf ook bloedverlies gehad rond week 30 en ze gaan dan een echo maken , er hoeft niks aan de hand te zijn , maar dat kan ook zeker wel , de placenta kan bijv aan het loslaten en dan heb je bloedverlies , hoe dan ook naar het ziekenhuis en een echo laten maken , en niet eerst nog tien keer je vk bellen , maar afdeling gynacologie , daar kunnen ze een echo maken !!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerste zwangerschap vloeide ik de maand na de conceptie, hierdoor schatte men de datum van het uittellen verkeerd in en had men een prematuur kindje verwacht echter de couveuse was niet nodig. Vond het fijn dat je verteld de kleine weer voelen te schoppen. Betekent leven. waardoor een tussentijdse bloeding optreed is mij niet bekend wel weet ik uit verhalen dat kraam vrouwen die een vroeggeboorte hierdoor riskeren vooral moeten rusten. Hoop dat het jou en je kindje goed blijft gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook bloeding gehad met 4 maanden zwangerschap, ook geen buikpijn en alles(wel bang) maar bij ziekenhuis gerust gesteld dat ik een te doorbloede baarmoedermond had, maar neem gewoon contact op met.ziekenhuis of huisartsenpost