ik ben 10 weken zwanger en ben vanochtend tegen het schrikdraad aan gekomen ik schrok dus maar is dit schadelijk voor het kind?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bel even naar de huisartsen post.
Het kan volgens mij geen kwaad.

Antwoorden (3)

De schok van schrikdraad is over het algemeen erg laag en slechts bedoeld om te laten schrikken, ik denk dat dat gedeelte wel bij je is gelukt. Het zou niet schadelijk moeten zijn maar als je toch gerust gesteld wil worden bel dan je gyno of een verloskundige. Ik kan me voorstellen dat dat een lekkerder gevoel geeft om het van te horen dan van iemand op deze website.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door het schrikken krijg je wat extra adrenaline in je lijf. Verder zal het weinig invloed hebben op de ontwikkeling van je kind. Maar zoals de andere antwoordgever ook al zei; bij vragen, onzekerheden en angsten altijd even je verloskundige of gynaecoloog raadplegen. Geen een vraag is dom!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb zelf tijdens mijn eerste zwangerschap onder stroom gestaan toen ik (zonder erbij na te denken want normaal ben ik juist heel angstig voor die dingen) een stopcontactplaatje erop schroefde en hier hebben de klein en ik geen schade van ondervonden:)

heb toen voor de zekerheid de verloskundige gebeld die op haar beurt omdat zij het ook niet wist de ginecoloog belde.
de ginecoloog raadde aan voor de zekerheid even langs te komen(bij de verloskundige dus)al dacht hij dat het geen kwaad kon, en zoals ik al zei, dat kon het (toen in dat geval) ook niet.

als je twijfelt...bel je verloskundige.

fijne zwangerschap

Toegevoegd na 2 minuten:
gynaecoloog dus;)