Ik ben 30 weken zwanger en ik heb +/-300 tot 400 gram medium gebakken biefstuk gegeten wat nu?

Iemand suggesties of het is ofniet? En of het voor 1x geen kwaad kan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Relax en als je je niet lekker voelt of onzeker hierover even je verloskundige bellen. Maar het zal wel loslopen hoor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het eten van rauw vlees, maar bijvoorbeeld ook ongekookte groente en eieren, heeft het risico dat er microben of bacillen in zitten die je liever niet binnenkrijgt. Een besmetting met het een of ander komt gelukkig zelden voor, maar als je zwanger bent kan dat ongelukkig uitpakken voor je ongeboren kind.
Maar ik zou er niet wakker van liggen. Als je nooit ziek werd van biefstuk, waarom dan nu wel? De kans dat je ongelukkig van de trap valt, om maar wat te noemen, is groter. Die vermijd je toch ook niet angstvallig?