Test je in een cyclus mbv ovulatie testen, 2 dagen positief? Of kan dit ook 1 dag zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Alles tussen één dag en drie dagen is normaal. En eigenlijk maakt het ook niet uit wat er gebeurt na de eerste dag dat je positief test. Na die eerste positieve ovulatietest kun je ervan uitgaat dat het nog minimaal 12 en maximaal 48 (meestal 24-36) uur duurt voordat je ovuleert. Zodra je ovuleert, blijft de eicel nog ongeveer 12-24 uur leven.

De grootste kan om zwanger te worden heb je van seks de twee dagen voor en de dag van de ovulatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je een ovulatietest gebruikt, kan je hiermee stoppen zodra de test positief is. Dit betekent dat je (bijna) ovuleert en dat de kans op een zwangerschap nu het grootste is. De test geeft aan dat het hormoon dat voor de ovulatie zorgt aanwezig is in je urine. Als je diezelfde dag sex hebt en 24 tot 48 uur later nog eens, is de kans van slagen het grootst.
Een aantal dagen na je eisprong ben je niet meer vruchtbaar. 1-2 dagen voor die tijd des te meer, aangezien de zaadjes nog een heel eind moeten zwemmen.