menstruatie tijdens zwangerschap?

kunt ge u menstruatie krijgen als je zwanger bent?

Zoja, hoe ziet het er dan uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het goed is hoor je als kind door je ouders al te zijn voorgelicht, hoe kan een vraag als deze hier dan gesteld worden?

Het beste antwoord

Een echte menstruatie zal het zeker niet zijn, maar bloedverlies kan natuurlijk optreden tijdens de zwangerschap. Als je het niet vertrouwt, even contact opnemen met de huisarts, verloskundige of gynaecoloog, in dat geval.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU4a.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgens een test ben ik zwanger , ik en mijn vriend hebben een afspraak en bleek dat ik tog 1week was , maar de dag erna krijg ik mijn menstruatie en die was tog redelijk fel ( daar bedoel ik mee echt van die stukjes bloed)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij zo'n prille zwangerschap kan er natuurlijk van alles misgaan. Zelf zou ik even contact opnemen met de huisarts hierover, voor meer zekerheid, al helemaal als het niet de bedoeling is om zwanger te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens wat voor test ben je zwanger? Een eigen test? Goed uitgevoerd? Zelf gedaan en misschien niet zo goed gedaan?
En bevestigd door de arts?
Ga dat eerst maar eens laten controleren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Krol, bij een verloskundige kan je pas na 12 weken terecht, weet ik uit eigen ervaring. Ik had in week 9 problemen met bloedingen, dacht dat het misging maar kon toch pas in de 12e week terecht....afspraak kon afgezegd worden helaas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou nog maar eens een test doen, het kan een vroege miskraam zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
danku allemaal

Andere antwoorden (2)

nee, tijdens een zwangerschap menstrueer je niet.
ws bedoel je bloedverlies tijdens een zwangerschap.
dit kan wel, maar is meestal veel minder dan bloedverlies bij een menstruatie.
als je nog maar pril zwanger bent, kan het zijn dat het een innestelingsbloeding is, maar het kan ook een vroege miskraam zijn (vaak heftiger bloedverlies met wat stolsels).
om dit zeker te weten, zul je een echo moeten laten maken.
als je zwangerschap nog intact is, kun je vanaf de 6e/7e week op een echo een kloppend hartje zien.
ben je nog wat korter zwanger, zul je dus nog even geduld moeten hebben. een zwangerschapstest kan ook bij een miskraam nog positief zijn, dus dat zegt niet zoveel.
als ik jou was, zou ik even contact opnemen met een verloskundige.
bloedverlies hoort sowieso niet bij een zwangerschap, al hoeft het niet altijd te betekenen dat er iets mis is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt menstruatie-achtige bloedingen krijgen en toch zwanger zijn, ja. Dat is uiteraard geen menstruatie, maar het kan erop lijken.
Denk je zwanger te zijn, doe dan een test, want alleen het uitblijven of doorgaan van iets dat op ongesteldheid lijkt is niet altijd absoluut 'bewijs' van wel of niet zwanger zijn.