in de laatste week van mijn stopweek ging ik nog met mijn vriendje vrijen en volgende dag begon ik met mijn nieuwe strip, ben ik dan zwanger?

Ik was dan ook ongesteld

Toegevoegd na 40 minuten:
Ik bedoel op de laatste dag van stopweek ging ik vrijen en volgende dag begon ik met mijn nieuwe strip ben ik dan zwanger?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ff goed opletten op je schrijfwijze... Tis de laatste DAG van je stopweek. Niet de laatste week van je stopweek.

Antwoorden (4)

nee. Omdat je nog beschermd bent door de pil, ook in je stopweek.

Toegevoegd na 43 seconden:
Als je zwanger denkt te zijn is een test doen het makkelijkst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent gewoon veilig in je stopweek. Als je maar niet laat bent begonnen met de nieuwe pilstrip. De kans dat jij nu zwanger bent is nihil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je stopweek niet langer duurt dan 7 dagen, ben je gewoon beschermd. Het maakt dan echt niet uit of je seks hebt terwijl je de pil slikt, of tijdens je stopweek. Maar als je een langere stopweek zou houden, heeft dat hetzelfde effect als een vergeten pil.

Het is handig om iets meer te weten van de werking van de pil, voordat je begint aan seks. Als je weet wanneer je beschermd bent en wanneer niet, hoef je ook niet steeds bang te zijn dat je zwanger bent. Als je de pil slikt volgens de voorschriften, ben je beschermd tegen zwangerschap. Het maakt dan niet uit op welke dag van de maand je seks hebt.

Als je zonder condoom hebt gevreeën, loop je natuurlijk wél risico op een SOA. Hebben jij en je vriend je allebei laten testen voordat jullie zonder condoom met elkaar naar bed gingen? Als dat niet zo is, of als dat al een tijdje geleden is, zou ik wél naar de huisarts gaan voor een SOA-test. De pil beschermd je wel tegen een ongewenste zwangerschap, maar uiteraard niet tegen SOA's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Léés die bijsluiter, die zit er niet voor niets bij. Ook in je stopweek kun je seks hebben - de pil werkt namelijk niet per dag, maar voorkomt de (ongeveer maandelijkse) eisprong. Dus als jij keurig volgens voorschrift slikt, ben je beschermd.
Extra maatregelen zijn nodig als je: heftig diarree hebt, moet braken na inname van de pil, of bepaalde antibiotica gebruikt, zie voor uitleg de bijsluiter.
Waar komt toch dat idee vandaan dat je in de stopweek niet beschermd zou zijn?