Kan je zwanger zijn als je wel al ondertussen ongesteld bent geweest (maar 2 dagen) ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (4)

Sommige vrouwen worden gewoon 'ongesteld' tijdens hun zwangerschap. Daarbij kan ook een innesteling wat bloedverlies geven. Het is dus niet onmogelijk. Als je onveilige seks hebt gehad, is het altijd verstandig om even een zwangerschapstest te doen, en als het niet gaat om een vaste partner, ook een soa-test.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan gaat het inderdaad wel om een veel lichtere bloeding dan bij een normale menstruatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak, maar niet altijd. Sommige vrouwen blijven regelmatig vloeien als ze zwanger zijn, en weten niet dat ze zwanger zijn, juist omdat hun bloedverlies niet of amper afwijkt van hun menstruatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, maar dit is bijzonder zeldzaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt ook :-) De vraag was: "KUN je zwanger zijn.." En het kán. Ik heb nog wel gekkere verhalen gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt gelijk hoor, haha.
je had al een plus van me.
Ja, dat kan wel. Sommige vrouwen hebben soms wat uitvloeiing tijdens hun zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou beslist niet de eerste keer zijn, testen als je het zeker wilt weten. Dergelijke testen kan je bij elke drogist krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles kan, er zijn zelfs mensen die de hele zwangerschap een vorm van regelmatig bloedverlies hebben. Een kleine ongesteldheid kan dus ook. Ook kun je een innestelingsbloeding hebben maar die zou later moeten zijn dan de ongesteldheid.

Als je het niet zeker weet: testen, dan weet je het wel zeker. Even een test halen bij de drogist dus.

Let wel: de kans is erg klein!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe kom je bij de opmerking, de kans is heel klein?heb je hier een goed onderbouwd argument voor?zo,ja,wat is dan je bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ALS je ongesteld bent geweest is de kans nu eenmaal klein dat je zwanger bent. Door allerlei andere oorzaken kan de menstruatie eens korter duren maar je moet natuurlijk wel testen als je maar half denkt: klopt dit wel? Toch blijft de kans klein. Bron is lastig omdat in bronnen het gaat over pil slikken, geen seks gehad, wel met condoom en allerlei factoren waar de vraagsteller het niet over heeft. Als ik met een link kom kan die niet van toepassing zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pelle: de vraag is hier wel 'Is de vraagsteller ongesteld geweest?' Of was het een schijnmenstruatie, of misschien een innestelingsbloeding? Dus 'de kans is erg klein' zou ik niet zomaar zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je gelijk, jammer dat vragenstellers niet meteen de nodige informatie geven. Verder staat innestelingsbloeding etc wel in mijn antwoord. Ik had het er niet bij moeten zetten denk ik achteraf maar moeten zeggen dat afhankelijk van een aantal factoren de kans heel klein kan zijn maar dat er daarvoor meer informatie nodig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ongeveer 10% van de vrouwen heeft nog enige vorm van bloedverlies tijdens de zwangerschap.
het ligt er maar net aan of je dat veel kans of weinig kans noemt.
feit is dat er te weinig info bekend is om in te kunnen schatten hoe groot de kans is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom jij dan aan die 10%? In deze http://www.forumvoorzwangerevrouwen.nl/bloedverlies-zwangerschap link staat dat 3% van de zwangeren in de tweede helft nog enig bloedverlies heeft. Vertel mij dan nu hoeveel procent van de vrouwen die later zwanger blijkt te zijn (en dat NIET wilde worden) wel een vorm van menstruatie heeft op de normale datum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt het nu over de tweede helft. die 10% gaat over de gehele zwangerschap (maar komt het meest voor in het eerste trimester).
de vraagstelster is, áls ze zwanger zou zijn, nog zeker niet in de tweede helft. minder dan 3% van de vrouwen heeft "bloedverlies" tijdens de zwangerschap op de momenten dat ze eigenlijk zou menstrueren.
exacte cijfers zijn (mij) niet bekend.
ook niet hoeveel procent van deze (minder dan) 3% , eigenlijk niet zwanger wilde worden. ik heb hier al eerder een discussie over gehad, maar ik blijf er bij dat er echt maar heel weinig vrouwen zijn die zwanger zijn, ondanks anticonceptiegebruik en daarbij elke maand bloedverlies hebben dat gelijk is aan een menstruatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, van de tweede helft zijn de enige cijfers die ik kan vinden. Jij kwam met 10% maar je geeft geen bron, dus ik ga zoeken en vond alleen die 3% Bloedverlies in de eerste helft van de zwangerschap komt vaak voor maar dat heeft niet te maken met het bloedverlies van de vragensteller, ze heeft bloedverlies gehad rond de menstruatiedatum. Natuurlijk is er vaker bloedverlies maar dat heeft vaak andere redenen. Maar goed, we weten nog niets, als het goed is weet de vragensteller WEL al of ze zwanger is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zelf een foutje gemaakt: bloedverlies in de eerste helft vd zwangerschap komt zelfs bij 20% van de zwangeren voor. (weet niet hoe ik een bron toe moet voegen, maar google maar eens).
ik verwarde dit even met het percentage zwangerschappen dat uitloopt in en miskraam.