Kan een vrouw borstvoeding blijven geven bij een nieuwe zwangerschap?

In de omschreven situatie is het eerste kind net een paar maanden oud, terwijl de tweede op komst is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ja het kan, ik heb het zelf ook gedaan, je moet het wel zeggen tegen je gynaecoloog. Ik ben wel moeten stoppen als ik 7 maanden zwanger was want ik had weeen en borstvoeding wekt de weeen nog meer op! succes ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Natuurlijk kan dat. Tijdens je zwangerschap kun je prima borstvoeden. Je zult er alleen rekening mee moeten houden dat je genoeg gezond eet, want nu heb je nog een extra 'mee-eter' waar je energie naar toe gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig wel ja. Zou raar zijn anders dat het lichaam wel in staat is om opnieuw zwanger te worden, maar niet tegelijk de nog jonge baby te voeden. Nog niet zo heel lang geleden was het een heel gewone situatie om zwanger te zijn terwijl de eerder geborene nog borstvoeding krijgt. Toen bestonden de pil en condooms namelijk nog niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kunnen er in principe dan ook 2 baby's die niet dezelfde leeftijd hebben, (tegelijk) gevoed worden? Als het ene kind bv 10 maanden is en de ander 1 maand oud?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, net als een tweeling. Het mooie van borstvoeding is dat er zoveel is als er nodig is. Is er meer nodig? Dan produceert het lichaam gewoon meer! Mooi toch he, de natuur... :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies! Het is voor de natuur heel normaal om meer dan een kind tegelijk aan de borst te hebben.
Jazeker. En als toevoeging; ook als het babietje eenmaal geboren is kan je nog steeds het oudere kindje ook voeden. Dit noemen ze tandemvoeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor, dat is zeker mogelijk. het kan wel zo zijn dat de borstvoeding wat terugloopt en soms ook dat de baby de melk niet meer zo lekker vindt, omdat de smaak veranderd is (onder invloed van hormonen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. Wil je andere moeders daarover 'spreken'? Kijk dan eens op het borstvoedingsforum