Kan een vrouw borstvoeding blijven geven bij een nieuwe zwangerschap?

In de omschreven situatie is het eerste kind net een paar maanden oud, terwijl de tweede op komst is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja het kan, ik heb het zelf ook gedaan, je moet het wel zeggen tegen je gynaecoloog. Ik ben wel moeten stoppen als ik 7 maanden zwanger was want ik had weeen en borstvoeding wekt de weeen nog meer op! succes ermee

Natuurlijk kan dat. Tijdens je zwangerschap kun je prima borstvoeden. Je zult er alleen rekening mee moeten houden dat je genoeg gezond eet, want nu heb je nog een extra 'mee-eter' waar je energie naar toe gaat.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kinder...

Jazeker. En als toevoeging; ook als het babietje eenmaal geboren is kan je nog steeds het oudere kindje ook voeden. Dit noemen ze tandemvoeden.

ja hoor, dat is zeker mogelijk. het kan wel zo zijn dat de borstvoeding wat terugloopt en soms ook dat de baby de melk niet meer zo lekker vindt, omdat de smaak veranderd is (onder invloed van hormonen).

Ja dat kan. Wil je andere moeders daarover 'spreken'? Kijk dan eens op het borstvoedingsforum

Bronnen:
www.lalecheleague.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100