Ik ben 10weken geleden bevallen, heb nooit borstvoeding gegeven. Maar nu lekt bij rechterborst nog steeds. Iemand enig idee waardoor dit kan komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen antwoord op je vraag maar wil je feliciteren met je baby!!

Antwoorden (2)

Dat is moeder natuur. Zolang je geen stuwing voelt, is er niets aan de hand. Voel je dat wel, dan zul je de grootste druk af moeten kolven om borstontsteking te voorkomen. Het lekken gaat vanzelf over. Maak je je zorgen neem dan contact op met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik bij mijn oudste was gestopt met borstvoeding, lekte ik na een jaar nog. Ik geloof dat dit na een goed anderhalf jaar pas weg was.
Het kan zijn dat één borst nog lekt omdat je meestal één borst hebt die 'het beter doet'.
Jij hebt geen bv gegeven, maar je borsten hebben zich hier wel op voorbereid.
Tien weken is nog erg kort, je lichaam is nog druk bezig met ontzwangeren.
Ik zou dit gewoon laten gaan en je er niet druk om maken.
Het is, zoals in het andere antwoord al staat, gewoon Moeder Natuur.