Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je blijvend aankomen door de pil?

Hallo, een vriendin van mij zit met een probleempje. Je weet als je met de pil begint dat je in het begin maximaal 6kg kan aankomen. Nu is zij ook wat aangekomen door de pil, alleen het wil er niet af. Ze eet gewoon normaal, zo'n 4 boterhammen per dag 2 appels en probeert zo min mogelijk te eten na het warme eten. Toch wil het er nie af. Wij vroegen ons dus af of je blijvend kunt aankomen? Het lijkt mij namelijk zo dat als je lichaam eenmaal gewend is aan de hormonen dat het er zo weer af gaat. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
977

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

dit probleem had ik ook alleen kwam ik net wat meer aan dan 6kilo. Ik ben na 5 jaar gestopt met de pil en viel daarna heel snel af. Dus dat zo een tip kunnen zijn. Maar ja dan ben je niet meer beschermd ook kun je hier met je huisarts over praten en die kan haar beter vertellen wat voor anticonceptie bij haar past.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wachten, Uit onderzoek blijkt dat je in de eerste maand 1 kilo kunt aankomen, maar uit die onderzoeken blijkt ook dat je na een jaar juist 1-1,5 kilo ben afgevallen.

De 4 kilo die erbij zijn gekomen, mag je dus misschien ook niet aan de pil toeschrijven. Misschien doet ze wel andere dingen waardoor ze juist aankomt. Zolang je je eetpatroon niet aanpast zul je sowieso niet blijvend afvallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding