Waarom onstaat de angst dat je iets belangrijks vergeet?

je hebt gedaan wat er op alle lijstjes staat, je heb gekocht wat er op alle lijstjes staat.

nadeel je hebt de lijstejes zelf gemaakt n.a.v. andere lijstjes op internet.
waarom ben ik dan nu zooooo bang dat ik iets vergeet dat ik wel voor de baby in huis moet hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Je wilt het graag zo goed, perfect mogelijk doen. Vooral als het om zo'n grote verantwoordelijkheid als een baby gaat. Daar word je onzeker van. Maak je niet druk, joh. Het allerbelangrijkste heb je vast al lang in huis anders maakte je je nu niet zo druk. En als je wat vergeten bent? So what....dat lost zich dan wel op en met de pin-pas op zak heb je zo van alles gekocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt gwlijk.
net als de nakomende antwoorden, maar jij was eerst ;-)

Andere antwoorden (10)

Omdat je in het verleden iets bent vergeten.
Ik heb een aantal jaren in het buitenland gewerkt en was ik alleen in weekend thuis.Op mijn werk aangekomen was het bijna een traditie dat ik iets was vergeten.
Hetzelfde geldt wellicht ook als je op reis gaat, je vergeet altijd wel iets. :)
Kortom zorg dat je wel de belangrijkste dingen hebt en als je iets echt nodig hebt dan zit er niet veel op om het later alsnog te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet zo druk maken joh, de belangrijkste dingen staan wel in de documentatie van de verloskundige die je hebt gekregen, tijdens het intake-gesprek van de kraamhulp hebben ze ook een paar dingen genoemd, die zijn handig en/of belangrijk voor de werkomgeving van de kraam. Die is er de eerste week ook dagelijks, dus mocht er nog iets zijn dan dat je echt niet hebt dan gaat zij dat wel voor je halen.

Dus niet niet meer stressen en lekker relaxen.. Alles komt op zijn tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die angst ontstaan uit perfectionisme. Je wilt alles goed doen, en hebt het gevoel dat jij de enige bent die deze verantwoording draagt.
Het gebeurt ook bij het op vakantie gaan: Bang zijn dat je vergeten bent bijv. het gas uit te draaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die angst bestaat uit onzekerheid.... Je bent onzeker over alles wat er komen gaat, en dat is heel erg logisch!
Ook al heb je alles al 100 keer doorgenomen, toch blijft de angst, en er is niemand die dat weg kan nemen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je door je zwangerschap gewoon vergeetachtiger bent en vreemde dingen opeens reuze belangrijk zijn. Vaak kleine details die er niets toe doen. Dat onrustige gevoel is trouwens wel vaak een teken dat het niet meer lang duurt voordat de bevalling begint ; ). Maar ik heb het ook gehad en zeker bij de 2e, terwijl je weet dat alles er is. En wat kan nu zo reuze belangrijk zijn? Kraampakket schone luier pakje etc is genoeg, de rest kan zo gehaald worden o ja en een beetje babyvoeding op voorraad, maar er is zelfs 's nachts een apotheek open weet ik uit ervaring. En o ja heb je de geboortekaartjes al besteld enne een naam?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeet niet dat "iets "vergeten menselijk is,en is het jou perfectionisme dat je niets vergeten mag!Ik denk altijd als ik iets vergeet was het niet belangrijk genoeg.Als je iets niet vergeet vind je het belangrijk!!!
probeer het los te laten ....dan leef je wel rustiger en relaxt.Leef !!!!!!Ik wens je succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de lijstjes op internet hebt nagelopen en je hebt alles daarvan gekocht, dan heb je alles. Behalve de baby natuurlijk, maar die komt wel.

Waarom je bang bent dat je iets vergeet? Omdat het de eerste keer is dat dit je overkomt. Omdat het de belangrijkste gebeurtenis uit je leven zal zijn tot nu toe. Omdat je jezelf daar goed op wilt voorbereiden. Omdat je een goede moeder wilt zijn, maar nog niet weet wat dat is.

Komt allemaal vanzelf. Ga nou maar lekker slapen, want dat heb je nodig, kan ik hiervandaan zien.
14 jaar geleden
Het meest belangrijke dat je weet is je naam en je identiteit... Als je die vergeet dan ben je niemand meer... En dat is heel angstig...

Het is bij jou een vicieuze cirkel... Doordat je angst hebt om wat te vergeten, vergeet je juist wel dingen... Omdat je checkt en recheckt... Stop daarmee.... En relax... Relax daarin...
Ga na of dat wat je moet hebben er is of niet en zorg daarvoor... Ga na als je wat vergeet of dat werkelijk een ramp is of niet...

Waarschijnlijk is de verantwoordelijkheid die je nu hebt erg groot voor je... Blijf erbij, je leert het wel... Alles komt goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja lieve Baily, nestdrang?
Bedenk, wat is nou het aller-aller ergste wat je zou kunnen vergeten zodat je baby niet geboren zou kunnen worden....................................
Juist, eigenlijk niets, want áls je dan toch iets bent vergeten, is er straks altijd wel iemand, al is het je kraamhulp, die dat voor je kan halen.
Geniet nog even de laatste 27 dagen, lekker voor jouw en lekker voor de babie ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarschijnlijk is het je eerste kindje anders weet je wel dat de verloskundige of het ziekenhuis anders ook wel de eerste benodigtheden heeft en anders is het zo gehaald de volgende dag....maar als je alles haalt wat op de lijst staat van je ziekenkostenverzekering(die bij je kraampakket zit)heb je alles in huis echt waar!!waarom je nu bang bent is denk ik meer dat je onzeker bent omdat het onbekend terrein is