Als je een zwanger wilt worden en je slikt ibropriven 600 wat is er dan schadelijk enz en kun je dan wel zwanger worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat slik je toch niet de hele dag door? Als jij een keer een pijnstiller slikt kun je wel zwanger om worden. Als je zwanger bent, niet meer doen.

Antwoorden (4)

Gebruik van ibuprofen tijdens de zwangerschap, met name tijdens de laatste maanden, wordt sterk
afgeraden.
Indien u tijdens gebruik van ibuprofen zwanger wordt, overleg dan met uw arts.
12 jaar geleden
Ibrupofen is inderdaad "not done" in combinatie met zwangerschap. Paracetamol mag wel mist je je aan de maximale dosis houd.

Vertel altijd aan je arts, voordat medicijnen worden uitgeschreven, dat je probeert zwanger te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ibuprofen kan in de vroegste fase van de zwangerschap misvormingen of een miskraam veroorzaken en in de laatste fase o.a. de geboorte bemoeilijken. 600 mg is een erg hoge dosering en wordt meestal in granulaatvorm, dus als poeder, verstrekt omdat je van dragees vrijwel zeker maagproblemen krijgt.

Ibuprofen is weliswaar zonder recept verkrijgbaar maar dat betekent niet dat het om een risicoloos middel gaat. Vaak is dat juist niet het geval en zijn artsen aan veel meer beperkingen gebonden bij receptmiddelen. Dat is dan ook precies wat je moet doen: overleggen met je (huis)arts over minder schadelijke alternatieven om de kwaal aan te pakken waarvoor je het spul gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het geldt bijna voor alle medicatie dat ze beter niet geslikt kunnen worden tijdens de zwangerschap. Wil je dit wel doen dan moet je navraag doen bij de huisarts / apotheek of gynaecoloog.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik las je vraag dus niet goed. Als je zwanger wilt worden is het geen probleem om ibuprofen te slikken, maar zodra je zwanger bent zou ik er direct mee stoppen.