Wat is wijsheid qua slaapmiddelen en zwangerschap?

nu ik op alle dagen loop (36) weken. doe ik geen oog meer dicht. de baby is de hele nacht bezig met voetballen, en voor elk uur dat ik slaap lig ik er 2 wakker. ben helemaal gebroken.
nu heb ik temazepam gekregen voor de nacht. en alleen innemen als ik niet kan slapen.
zou jij het doen? wat zijn de nadelen of gevolgen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal zeg ik bij dit soort vragen: luister naar je huisarts. Maar in dit geval? Ik kan niet zeggen dat ik hier deskundig ben, daarom een reactie in plaats van een antwoord. Wat ik wel kan zeggen: zelf zou ik het als ik zwanger was niet aandurven, terwijl ik geen principieel bezwaar heb tegen het (voor korte tijd!) gebruiken van slaapmiddelen. En wel precies om de redenen die al in verschillende antwoorden staan.

Het beste antwoord

Laten we nou even naar de feiten kijken:

"Het is nog niet duidelijk of het voor zwangeren veilig is. Er zijn gevallen bekend van hypothermie, hypotonie, matige ademhalingsdepressie en voedingsproblemen bij pasgeborenen, vooral bij gebruik van temazepam in het laatste trimester van de zwangerschap.
Ook bestaat het gevaar van afhankelijkheid bij de pasgeborene. Borstvoeding wordt tijdens het gebruik van temazepam afgeraden."

Met andere woorden: Het is niet geheel zonder risico en nadelen. Heeft je huisarts je daarop gewezen?
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit heb ik inmiddels ook op meerdere sites gelezen. en het is om deze reden dat ik het dus niet slik. het ligt hier klaar om retour naar aphotheek te gaan. bedankt voor het antwoord. +11 want waar die - vandaan komen geen idee maar ze zijn hartstikke onterecht.

Andere antwoorden (6)

Ik ben tegen alle vormen van kunstmatige slaapmiddelen, omdat ze versuffend werken, en dus je dagelijks leven beïnvloeden. Buiten dat zijn ze ook verslavend, niet doen dus zou ik zeggen!

Maar dat is een mening!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
temazepam ? terwijl je zwanger bent?? neeuuhhh... niet doen. zoveel mogelijk natuurlijke dingen...melato- gedoe en veel warme melk.........temazepam, die heb ik ook een tijd geslikt daar moet je als NIET zwanger mens van afkicken..hoe zou dat zijn voor je kind dan?? ben geen dokter maar lijkt me niet verstandig..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meladinges:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Melatonine
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
melahotemetoot..;-)
Er is er maar één die de ervaringsdeskundige is en dat is Bailey zelf... Je moet het afwegen, wel of niet... Natuurlijk heeft dat medicijn bijwerkingen, maar wist je dat niet (kunnen) slapen ook bijwerkingen heeft... Die twee moet jij zelf afwegen en tot een plan de campagne komen... En dat weet jij zelf het beste...

Veel succes...

Misschien is dit wel het eerste antwoord van XiniX waar je wel iets mee kan...

Toegevoegd na 19 minuten:
Wijsheid is dus dat jij voor jou het beste doet... Dat is wijsheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja ik zou zeggen, niet doen het lijkt mij niet goed voor het kind, maar ik zit niet in jou situatie. Probeer misschien iets homeopatisch wat je mag gebruiken in de zwangerschap. En kop op, nog 4 weekjes dan is het er. Bij de 2e heb ik de laatste weken ook slecht geslapen door maagzuur, na een uurtje slaap zat ik op de bank tot ik daar weer in slaap viel, maar het was het meer dan waard ; ), het is toch zo'n leuke meid! Kun je overdag beter slapen? Probeer misschien eens je oudste een dagje ergens heen te laten gaan zodat je zelf even kunt bijtanken, telefoon eruit, deurbel eraf en lekker uitrusten. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het onzin maar ik heb eens gelezen dat het erbij hoort en een manier van je lichaam en baby is om je voor te bereiden op zijn/haar komst.Als de baby geboren is zul je in het begin ook gebroken nachten hebben.Zo kun je er vast aan wennen.(ik heb trouwens nooit begrepen waarom je eraan zou moeten wennen).

Persoonlijk zou ik geen slaapmiddel nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan het echt niet op een andere manier? Kamille thee drinken, een banaan eten, valeriaan druppels of rescue night druppels van Bach innemen?
Als je temazepam gaat nemen wordt de kleine ook rustig dat is waar, maar wat als er wat mis zou zijn met dat hummeltje en hij is daardoor rustig? Dan voel jij het verschil niet denk ik.. wil je niet bang maken..enkel op een mogelijk gevolg wijzen..
toi, toi!