ik wil graag een jongetje wat moet je er voor doen ?

mijn man en ik willen heel graag een zoontje wat moet ik doen om die kans te verhogen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Links er op rechts er af een jongen ! :) ja dat las ik in een oud boekje :)
paulus811
12 jaar geleden
Neem je het jezelf niets kwalijk als het toch een meisje wordt? Let wel; ik geef geen oordeel want je mag wensen wat je wilt, maar ik kan me zo voorstellen dat je ook over dat scenario nadenkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil graag een kind! En dan interesseert me het geslacht niet eens! Ik zal al lang tevreden zijn met het feit dat het me ooit eens lukt om uberhaupt zwanger te worden.
Wees maar eens net zo lang bezig als mijn man en ik. Dan ben je al lang blij met je zwangerschap en boeit het je niet welk geslacht of je kindje heeft. Maar goed dat is een antwoord waar je niks aan hebt. Als je persee een jongen wilt baren zou je dat via de medische malle molen moeten doen.Kennelijk kunnen ze dat laboratorisch tegenwoordig. Maar dan meestal alleen wanneer daar een gegronde reden voor is. Bijvoorbeeld een ernstige erfelijke ziekte in de familie.Als de ziekte bij alleen jongens voorkomt dan willen ze je misschien wel helpen om zwanger te worden van een meisje en andersom. Maar verder is het normaal gesproken gewoon een kwestie van afwachten wat de natuur je schenkt.(als je miljonair bent dan valt er waarschijnlijk ook wel wat te regelen dan koop je je gewoon zwanger van een zoon) En geloof ook niet in allerlei prietpraat bv over een steentje onder het kussen geeft een dochter en iedere dag 2 sinaasappels uitpersen geeft een jongen of meer van die bakerpraatjes want moeder natuur let daar echt niet op hoor!
Kristal
12 jaar geleden
Ik kan niet begrijpen waarom iemand liever een zoontje dan een dochtertje zou willen hebben, of andersom, maar goed...
Voor jullie hoop ik dat je zwanger kán worden, dat je een prettige zwangerschap kán hebben en een voorspoedige bevalling kán ervaren van een hopenlijk gezond kindje.
Mocht het nu toch een meisje zijn, dan hoop ik dat jullie haar wel zichzelf kan laten zijn. Het kan erg frustrerend zijn voor kinderen als ze weten/ervaren dat pappa en/of mamma liever een jongetje hadden gehad terwijl zij een meisje zijn, of andersom.
Dan kan je ze al jong opzadelen met het gevoel dat ze je teleurgesteld hebben terwijl ze er niets aan konden doen.
Dus a.u.b. later geen grappige verhalen in de familie of tegen de buren als: jaja, we hebben er alles aan gedaan om een zoontje te krijgen maar zij is het geworden hahaha.
Want kijk: wij volwassenen weten wel dat het zaad van pappa het geslacht bepaalt maar dat weet het kind niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
adoptie!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voel je je eigenlijk niet heel erg lullig over zo'n vraag? kinderen gaan niet op bestelling, en je kan wensen wat je wensen wil, misschien is een zoon én dochter niet voor je weggelegd, want dat kan natuurlijk ook nog he.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had al wel verwacht dat je met deze vraag een berg negatieve kritiek zou krijgen.
op internet zijn hele fora gewijd aan het beïnvloeden van het geslacht van je toekomstige kindje.
daar schrijven vrouwen met dezelfde wens, dus misschien is dat een betere plek om je vraag te stellen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denkniet dat je dat kan beinvloeden hoor als je dat echt wilt zal ik eens wat meer info opzoeken succes.
Kristal
12 jaar geleden
dank je adrem...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er mis met een meid?? Ons lijkt het later ook leuk een klein stoer ventje maar een meid is ook meer dan welkom! Het verschil is dat vaders meer zorgen maken om hun kleine meid omdat die later thuis komen met een vriend en mannen hier meer moeite mee hebben, dan als hun zoon met hun Vriendin thuis komt. Het is en blijft je kind wat het geslacht ook is, als je een kind wilt dan doe je dat uit liefde en niet uit geslacht. Als jullie niet graa een meid willen of daar bang voor zijn...BEGIN DAN NIET AAN KINDEREN!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een jongen wil zou ik een speelgoedzaak inlopen.
poppenafdeling, en niet de afdeling roze. liggen ze voor het uitzoeken. mocht je nog een bepaalde kleur willen kan dat ook. en anders tijd om een hobby te starten? reborn poppen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Kristal, als je je reactie had verwerkt in een antwoord (wat het natuurlijk niet echt is, vandaar...): echt een dikke plus!
Helemaal mee eens!
Kristal
12 jaar geleden
bedankt Iltshi!

Het beste antwoord

Een verhaal van iemand op het internet: of het waar is?

Het schijnt inderdaad mogelijk te zijn het geslacht van je baby te beinvloeden.Het vergt wel een hele goede kennis van je lichaam en je cyclus.Volgens mijn boek gaat het zo:
Zaadcellen met een y chromosoom worden jongetjes,zaadcellen met een x chromosoom worden meisjes.
De mannelijke zaadcellen zijn kleiner en lichter en bijgevolg ook sneller.De zaadcellen met x chromosoom zijn zwaarder en groter maar leven langer dan de y-tjes.
Dus wil je een dochter dan kan je je kans vergroten door te vrijen 2 dagen voor de ovulatie.De y-tjes zullen vlugger tot op de juiste plaats geraken maar aangezien er nog geen eicel is,moeten ze wachten.Na 24 uur zijn er al een aantal afgestorven en blijven er dus vooral meisjeszaadcellen over aangezien die sterker zijn.
Hoe doe je dit in de praktijk?Je ovulatie voorspellen lukt best met een ovulatietest.Op het moment dat die je vruchtbare periode aangeeft,is je ovulatie nog ongeveer 36 uur af.Dus moet je vrijen op dit moment of vlak ervoor.Je moet wel minimum 2 testjes per dag uitvoeren om het precieze begin van je vruchtbare periode nauwkeurig te kunnen bepalen.Hoe dichter je bij de ovulatie vrijt,hoe groter de kans op een jongen.
Ik zou je deze methode niet aanraden als je obsessief naar een dochter verlangt.De slaagkans ligt zelfs bij nauwkeurige toepassing maar op 80 procent.En als een jongen helemaal niet welkom is,kan dat wel eens moeilijk worden.
Ik heb zelf 8 kinderen,methode is 6 keer geslaagd.

Toegevoegd na 1 uur:
Overigens bovenstaand verhaal puur ter lering en vermaak. Persoonlijk vind ik het een broodje aap verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb dit type verhaal ook gehoord maar je moest dan een dag voor je ovulatie moeten vrijen, omdat de mannelijke cellen langzamer zijn en daarom pas aankomen als de ovulatie plaats vind. Verklaard een hele hoop ;-) hahahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahahaha ik vind het ook een broodje aap verhaal.
Het is net wat de Goden willen dat je krijgt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tuurlijk is het onzin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het zelf onzin vindt, waarom geef je het dan als antwoord? Minnetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om aan te geven dat er op dit gebied een hoop onzin is te lezen op het internet. Mensen die dit verhaal geloven zijn volgens mij heel naief. Maar als jij mij daarvoor wilt minnen, ga gerust je gang hor.....

Andere antwoorden (5)

Dat kun je niet beïnvloeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bevruchting kunstmatig laten doen..... zeer omstreden overigens in Nederland.
http://www.sp.nl/zorg/nieuwsberichten/8524/110130-van_gerven_haal_website_genderkliniek_uit_lucht.html

Als het belangrijk is voor de gezondheid van moeder en/of kind wordt het bij mijn weten wel gedaan in ziekenhuizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank alle plussers!
Als je per se een jongen wilt, is adoptie een mogelijkheid, daarbij kun je in sommige gevallen een voorkeur voor een geslacht uitspreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Naast KI de enige andere mogelijkheid inderdaad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De enige mogelijkheid met 100% zekerheid, + van mij, helaas wilde ik die ook neetzetten maar zie dat ik veel en veel te laat ermee ben.
Je zou aan je arts kunnen vragen welke groenten je wel en niet moet nemen,het is beïnvloedbaar door je eetgewoonte daarnaast kun je met een ovulatietest kijken wanneer je het meest vruchtbaar bent.
Je moet daarvoor ook echt niet vrijen, wel zo dicht mogelijk bij je eisprong.
Met IVF en geslachtsbepaling kan het ook, maar niet iedereen komt daarvoor in aanmerking.
succes

Toegevoegd na 2 uur:
Je schrijft mij dat ik "larie"koek schrijf, maar ik moest ivm erfelijkheid alleen meisjes krijgen, heb daar dus een dieet voor gevolgt. Dit dieet heb ik samen met een arts van erfelijkheid adviezen uitgezocht in die tijd, maar als jij het beter weet, succes ermee.

Toegevoegd na 6 uur:
Ik ben heel blij met mijn 3 meiden!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerste zin is larie; de rest slaat op algemene vruchtbaarheid; de mogelijkheid in de laatste zin was al gemeld.
het kan wel eens zo zijn dat als je een bepaalde bloedgroep hebt dat je dan alleen maar een soort geslacht kinderen kunt krijgen ik mijn moeder en mijn nichten hebben dat allemaal en die kunnen alleen maar meisjes krijgen
(opzich ook wel handig want als je weet dat je zwanger bent weet je dan al wat je krijgt :D) maaaaar wat ik wou zeggen
mischien is er ook wel een bepaalde bloedgroep waar je alleen maar jongens kan krijgen en misschien heb jij die wel
ik zou zeggen kruip 8ter de computer en zoek het op

trouwens : misschien klinkt het een beetje snauwerig maar ik vind het wel een beetje de waarheid

maar meisjes zijn toch ook lief waarom nou persee een jongen meisjes kunnen ook heel leuk zijn en ik weer zeker dat als jij zwanger bent en het is een meisje dat je het dan niet weg laat halen ik zal zeggen : gewoon zwanger worden en hopen dat het een jongen is zo niet dan krijg je een meisje en die is net zo lief en net zo leuk
ps : bij meisjes heb je wel veel meer kleding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ik vragen welke bloedgroep dat is? Want ik heb er nog nooit van gehoord, en ik breid m'n kennis graag uit.