Wegen de belangen van een man mee als een vrouw abortus wilt laten plegen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat ligt er maar net aan, of die man eventueel ' in the picture' is als aanstaande vader (levenslang !!!) of dat het vermoedelijk meer een kwestie zal zijn van ; wie het kind heeft, mag het houden' . Uiteindelijk zouden de belangen van het eventuele kind het zwaarst moeten wegen : als de kans op opgroeien in een normaal, stabiel, rustig gezin met twee ouders die van elkaar houden en voor elkaar vechten er naar alle waarschijnlijkheid niet in zit, is ; niet geboren worden' vermoedelijk niet eens de slechtste optie. In de praktijk is het vaak voor het overgrote deel een zaak van de vrouw - vooral als het een jong meisje betreft, eventueel onder de invloed van haar ouders. En terecht, want dat zijn in de praktijk de mensen die voor het eventuele kind opdraaien. ' Blijvende' vaders ZIJN er wel, tuurlijk, maar ze zijn met een vergrootglaasje te zoeken. Zijn belangen zullen dan ook maar zelden en niet al te zwaar meegewogen worden bij het nemen van een eventuele beslissing.

een vrouw heeft de volledige keuze, maar persoonlijk weet ik bijna zeker dat ook het belang van de man meeweegt, als een man bijvoorbeeld erg voor of tegen is, zou dit de keuze kunnen beinvloeden (zeker als het je partner is)

Persoonlijk vind ik van wel als de vader echt vader wil zijn en dit kind met beide goedkeuring is verwekt al is het niet echt gewenst dus, maar helaas geldt bij de kliniek alleen de verklaring van de vrouw.....antwoord is dus Nee.

In beginsel hebben vrouwen wettelijk gezien zelfbeschikkingsrecht. Dat betekent dat de vrouw zelf mag beslissen wel of geen abortus uit te laten voeren. In de praktijk zullen man en vrouw samen de beslissing nemen, tenminste wanneer ze een relatie hebben met een goede basis. Relaties die stabiel samen een beslissing kunnen forceren. Ik denk dat een vrouw de relatie behoorlijk zou verzieken wanneer ze in haar eentje besluit tot een abortus over te gaan, Uitzonderingen zijn er altijd dat de vrouw voor zichzelf beslist. Ik ben het met Marleen eens over tiener-zwangerschappen. Ook kan ik mij andere situaties voorstellen zoals een buitenechtelijk kind (bijvoorbeeld van de buurman of een medespeler van het voetbalteam van de man), of na verkrachting (ook binnen het huwelijk), of wanneer de relatie inmiddels ten einde is. Dat laatste ligt er ook nog maar weer aan of je na je relatie verder gaat als "vrienden". Voor zover als dat mogelijk is KUN je dan nog overleggen. Wanneer je relatie ronduit slecht is zul je minder genegen zijn te overleggen.

Volgens de wet niet. De beslissing hierover ligt soeverein bij de vrouw. De vader van de foetus heeft geen recht op medezeggenschap.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abortus

dat kan maar het hoeft niet. het ligt aan de reden van abortus van de vrouw, en de reden van wel/niet abortus van de man. en natuurlijk in hoeverre de vrouw de belangen van de man mee #wil# laten spelen. iemand die zwanger is door een one night stand zal de man misschien inlichten, maar zich er niets van aan kunnen trekken wat de man hier zelf van vind. er vanuit gaande dat dat een kind in een gezien op groeit zal het een keuze kunnen zijn van beiden. de vrouw kan er dan voor kiezen om abortus te plegen als ze het niet ziet zitten en het belang van het kind voorop stelt en het in de persoonlijk situatie niet verantwoord is om een kind op de wereld te zetten. een man kan dan roepen dat ie vader wil worden, maar dit lijkt mij meer uit eigen belang waar je geen gehoor aan hoeft te geven. dit zijn maar voorbeelden. er zijn duizenden situaties en reden te bedenken waarom zowel een man als een vrouw er juist wel of niet voor zouden kiezen.

ik vind van wel ook al vind ik niet dat een man een vrouw moet dwingen het is nog altijd de vrouw in wie het kind groeit.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100