gisteren heeft mn vriendin de morning after pil genomen, maar nu vanacht hebben we t weer onveilig gedaan. werkt de morning after nog van gisteren???

eergisteren sex gehad en toen gisteren dus de morning after.. diezelfde avond hadden we te veel gedronken dus stom dat we het niet veilig hebben gedaan.. maar nu kan ik nergens vinden of ze nu nog steeds 'beschermd' is tegen de mogelijke zwangerschap. ze moet ook vandaag of morgen ongesteld worden en ze slikt dus een week de pil niet.. alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Uit jouw verhaal hierboven lijkt het of ze wel de zgn. gewone pil gebruikt en ze in haar stopweek zat? Dan was de morning afterpil niet nodig geweest. Want dan zou ze al beschermt zijn tegen zwangerschap. Wat de morning after pil doet is zorgen dat het evt vrijgekomen eitje zich niet innestelt. Dus als deze dan bevrucht zou zijn zou deze het lichaam verlaten (even heel kort uitgelegd). Hoe meer tijd er tussen sex en het nemen van zo'n morning after pil zit hoe minder "kans van slagen" deze heeft. Maar in principe is hij nog te nemen binnen 3 dagen. Nog zo'n pil nemen is niet aan te raden. Waarschijnlijk zal de huisarts adviseren om de menstruatie af te wachten. Wanneer zij een regelmatig cyclus heeft zou het niet waarschijnlijk zijn dat ze zwanger had kunnen worden (dit is in principe 2 weken voordat ze ongesteld moet worden). Maar om verschillende redenen is er natuurlijk altijd een mogelijkheid. Bel de huisarts en leg het even voor, daar kan je altijd het beste advies krijgen. Sterkte

Volgens mij werkt hij nog wel, maar ik weet het niet zeker. Maar je moet de morning afterpil NIET gebruiken als conceptiemiddel. Dat is een bom hormonen en dat is echt een hel voor je lichaam. Gebruik gewoon een condoom of slik de pil (of gebruik een ander voorbehoedsmiddel), want dit is echt slecht voor je.

De morning Afterpil is geen conceptie. Ik heb wel eens gehoord dat het dan niet meer zo goed werkt. maar ook wel eens dat ie nog wel werkt. Ik denk dat je toch even naar de dokter moet. Verder zou ik wel anticonceptimiddel gebruiken zoals condooms etc.

Bronnen:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_vo...

Uit respect voor je vriendin en zij zelf zou het ook moeten weten als je de pil slikt dan ben je beschermd ook in de stop week. Een morning afterpil is geen pil om dagelijks te gebruiken het is een mogelijkheid om een domme actie te corrigeren om geen kinderen te krijgen. Hem elke dag weer gebruiken is heel slecht voor een vrouw.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100