gisteren heeft mn vriendin de morning after pil genomen, maar nu vanacht hebben we t weer onveilig gedaan. werkt de morning after nog van gisteren???

eergisteren sex gehad en toen gisteren dus de morning after.. diezelfde avond hadden we te veel gedronken dus stom dat we het niet veilig hebben gedaan.. maar nu kan ik nergens vinden of ze nu nog steeds 'beschermd' is tegen de mogelijke zwangerschap. ze moet ook vandaag of morgen ongesteld worden en ze slikt dus een week de pil niet.. alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs een ezel stoot zich niet aan de zelfde steen . Vraag advies bij de aptheek die geopend is .of anders bij de wk arts .succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hier heel graag een moederlijke tirade afsteken over zoveel domheid, maar ik hoop dat je dat zelf al wel begrepen hebt. Die morning-after pil, dat is een noodoplossing, en bovendien werkt het ding lang niet zo goed als voorbehoedmiddelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees aub de bijsluiter van de anti conceptie pil die die je vriendin slikt, want als ze aan de pil is, was die morningafter pil helemaal niet nodig. Ook in de stop week ben je beschermt tegen zwangerschap.
De morningafter pil is helemaal niet zo onschuldig, slik hem niet als het niet nodig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad... de morning afterpil is best heftig voor het lichaam van je vriendin. Tijd om altijd enkele condooms op zak te hebben en misschien je eens af te vragen of je geen risicogedrag vertoont wat alcohol betreft.
Naar alle waarschijnlijkheid werkt de morning afterpil nog door, maar ga best even te rade bij de apotheker. Die zijn doorgaans vrij goed op de hoogte van de werking. Hopelijk was dit de laatste keer dat jullie onveilige seks hadden.
Succes en doe het je vriendin niet meer aan aub.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Geff: wat een puinhoop maken jullie ervan zeg. Misschien moet je vriendin overwegen om op de prikpil over te gaan want dit is niet bepaald zoals het hoort.
Ritsuka
12 jaar geleden
je vriendin is al aan de pil? waarom neem je dan een morning after pil? dat is nogal dubbelop..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ritsuka, als ik het verhaal van Geff lees kan ik bijna niet anders dan vermoeden dat die pil niet erg netjes en consequent werd ingenomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een aftermorning pil niet te vaak gebruiken!! is slecht zit vol met hormonen!

Het beste antwoord

Uit jouw verhaal hierboven lijkt het of ze wel de zgn. gewone pil gebruikt en ze in haar stopweek zat?
Dan was de morning afterpil niet nodig geweest. Want dan zou ze al beschermt zijn tegen zwangerschap.

Wat de morning after pil doet is zorgen dat het evt vrijgekomen eitje zich niet innestelt. Dus als deze dan bevrucht zou zijn zou deze het lichaam verlaten (even heel kort uitgelegd).
Hoe meer tijd er tussen sex en het nemen van zo'n morning after pil zit hoe minder "kans van slagen" deze heeft. Maar in principe is hij nog te nemen binnen 3 dagen.
Nog zo'n pil nemen is niet aan te raden. Waarschijnlijk zal de huisarts adviseren om de menstruatie af te wachten. Wanneer zij een regelmatig cyclus heeft zou het niet waarschijnlijk zijn dat ze zwanger had kunnen worden (dit is in principe 2 weken voordat ze ongesteld moet worden). Maar om verschillende redenen is er natuurlijk altijd een mogelijkheid.

Bel de huisarts en leg het even voor, daar kan je altijd het beste advies krijgen.

Sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij werkt hij nog wel, maar ik weet het niet zeker.

Maar je moet de morning afterpil NIET gebruiken als conceptiemiddel.
Dat is een bom hormonen en dat is echt een hel voor je lichaam.
Gebruik gewoon een condoom of slik de pil (of gebruik een ander voorbehoedsmiddel), want dit is echt slecht voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De morning Afterpil is geen conceptie.
Ik heb wel eens gehoord dat het dan niet meer zo goed werkt. maar ook wel eens dat ie nog wel werkt.
Ik denk dat je toch even naar de dokter moet.
Verder zou ik wel anticonceptimiddel gebruiken zoals condooms etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit respect voor je vriendin en zij zelf zou het ook moeten weten als je de pil slikt dan ben je beschermd ook in de stop week. Een morning afterpil is geen pil om dagelijks te gebruiken het is een mogelijkheid om een domme actie te corrigeren om geen kinderen te krijgen. Hem elke dag weer gebruiken is heel slecht voor een vrouw.