Niet ongesteld tijdens stopweek?

Ik ben al jaren aan de pil, en ik slik steeds 3 strips achter elkaar door. Tijdens mijn normale menstruatie verlies ik dan ook vrij veel bloed.
Echter afgelopen stopweek (ik ben gisteravond weer begonnen met een nieuwe strip) ben ik bijna niet ongesteld geworden. Één dag zat er een heeeel klein beetje bloed aan de tampon, en 2 of 3 dagen verloor ik alleen wat donker slijm.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Zou ik zwanger kunnen zijn? En wat zou het donkere slijm kunnen zijn?

Ik heb altijd sex zonder condoom omdat ik een vaste relatie heb. Ik slik de pil altijd op tijd, en in geval van diarree of braken neem ik erna een extra pil.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
104.9K
Ritsuka
12 jaar geleden
Extra pil nemen? Hoe bedoel je dat?
Ritsuka
12 jaar geleden
Heb je last gehad van stress of was je bezig met gewichtsverlies? Dan kan de menstruatie ook minder zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel dat ik dan na braken of diarree (binnen 3 uur na het innemen van de pil) nog een pil neem. Dit staat zo in de bijsluiter, omdat het anders kan zijn dat de pil een verminderde werking heeft. Ik heb niet meer of minder stress gehad dan normaal, en helaas ook geen gewichtsverlies ;)

Het beste antwoord

Een test geeft je snel een antwoord. Niet speculeren! Door hormoonschommelingen kan je menstruatie veranderen. Dat kan op korte termijn, maar ook langzaam als je ouder word.

Omdat je een regelmatige pil gebruikster bent, hoef je je niet veel zorgen te maken, maar een test is zeker.

Veel beterschap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
PS. Heb inderdaad toch maar even een testje gedaan en die was gelukkig negatief.

Andere antwoorden (4)

Volgens mij hoef je je nergens zorgen om te maken. Dat dikke, donkere slijm komt er bij mij ook uit sinds ik aan de pil ben. Het is geleidelijk aan veranderd van gewoon, dun, bloederig slijm naar dik, moeilijk in maandverband te krijgen, donker slijm.

Als er uberhaupt iets uitkomt tijdens de stopweek kan je bijna altijd wel zeker weten dat je niet zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je iets verliest, zegt niet veel over je wel of niet zwanger bent. Het bloed wat je verliest, komt juist door de pil en is geen eitje. Ik ken iemand die bloed verloor totdat het kind geboren werd, waar ze zwanger van was. Maar de kans is klein, maar je kan altijd even langs je dokter gaan, daar kan je gratis (of tegen een kleine vergoeding, in ieder geval goedkoper dan van de drogist) een zwngersschapstest doen. Niet om je bang te maken, maar voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoeft niet te betekenen dat je zwanger bent. Ik ben soms ook niet ongesteld tijdens mijn stopweek, of ik heb alleen bruine afscheiding. Soms word ik pas op de laatste dag van de stopweek ongesteld. Zou mij niet teveel zorgen maken. Maar als je twijfelt doe dan een zwangerschapstest voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan van alles zijn. Een test moet het uitwijzen. Ik ben zelf 5 maanden "ongesteld"geweest. Achteraf bleek ik zwanger.
Het bruine slijm is oud bloed. Dat heb je meestal als je niet zwanger bent.
Toch zou ik het even laten testen als je het zeker wil weten.

Succes!