kun je 2 weken na de bevruchting al zwangerschap symptomen hebben?

bijvoorbeeld misselijk en veel huilen gevoelige borsten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit ervaring kan ik je vertellen: ja. Ik was al ochtendmisselijk en had een rare smaak in mijn mond 2 weken na de bevruchting.

Antwoorden (2)

Ja dat kan. Maar kan ook een teken van ongesteld worden zijn. als je daaraan wil weten of je zwanger bent kan je beter een test doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het antwoord is Ja.

Door toename van progesteron (hormoon) kan je al snel te maken krijgen met zwangerschapssymptomen. Dat is niet bij iedereen het geval en ook niet altijd even snel. De grens is wel zo'n twee weken.

Het eerste symptoom is natuurlijk het uitblijven van ongesteldheid.

De eerste symptomen zijn moeheid. Dit komt waarschijnlijk door progesteron.

Daarnaast kan je vanaf de tweede week al misselijk zijn. Bij sommige vrouwen wat later en vaak dan tot de derde maand

Gevoelige borsten, aderen, opgezette tepels door verandering in hormoonspiegels. Sommige vrouwen hebben hier de eerste weken al een beetje last van.

Na een tot 2 maanden moet je waarschijnlijk ook vaker naar de WC. De baby groeit dan en druk tegen de blaas aan.

Stemmingswisselingen (huilen) komt vaak ook door de schommelingen in hormoonspiegels. Dat gebeurt al in de eerste weken, dus je kunt hier al redelijk snel last van krijgen.