daar staat geen tijd voor. Bij sommigen duurt het een paar dagen, maar dan is het gewoon overtijd. Duurt het weken tot maanden is het een schijnzwangerschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Ook de uiterlijke tekenen van een zwangerschap zijn dan aanwezig. Een schijnzwangere kan er net zo uitzien als een vrouw die bijna op bevallen staat.
Net als alle processen in je lichaam, is ook je menstruatiecyclus niet alleen een biologisch gegeven, maar zeker ook sterk te beïnvloeden door de psyche.
Bij een echte serieuze schijnzwangerschap (het type dat ook na een nep-bevalling met een zogenaamd overleden kindje , een ' truc' die minimaal eens gebruikt is) niet over gaat) kan de menstruatie zelfs jarenlang wegblijven. Gelukkig zijn die heel zeldzaam.

Daarnaast verliezen zwangere vrouwen vaak zeker de eerste maanden nog wel periodiek wat bloed, en hoeft een (verminderde of zelfs normale) menstruatie geen overtuigend bewijs te zin voor een schijnzwangere dat ze DUS niet zwanger is. Evenmin als een echo waarop echt niets te zien is.