Hoe hou je je zwangerschap de eerste drie maanden 'geheim'?

Vooropgesteld, ik ben nu niet zwanger. Ik denk graag na over de toekomst... Ik sport veel en drink ook graag een biertje met vrienden. Hoe zorg je dat niet iedereen weet dat je zwanger bent? Heeft iemand een goede smoes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je dat geheim willen houden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch kun je overwegen om het niet geheim te houden. Het kan ook juist prettig zijn als mensen al weten dat je zwanger was, mocht het mis gaan, dan heb je ook steun van je vrienden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
net zoals je niet vertelt aan iedereen in welke posities je fantastische sex hebt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed punt Haivon, een miskraam is geen reden tot schaamte. En als zoiets gebeurd kun je wel wat steun en begrip gebruiken.

Het beste antwoord

Herkenbaar, ik wilde het ook de eerste maanden geheim houden.
Alcohol vond ik de lastigste. Verjaardagen, feestjes, BBQ's enzovoorts, iedereen blijft je maar van alles aanbieden (toen pas drong het tot me door dat ex-alcoholisten het heel heel erg moeilijk moeten hebben)
Ik omzeilde zoveel mogelijk door te improviseren op het moment zelf. De smoezen: Nee, ik moet nog rijden. Nee, ik ben een beetje grieperig. Nee, dat eten valt een beetje raar op mijn maag en ik ben misselijk.
Of ik liet me inschenken en nam 1 slokje en deed de rest van de avond met dat ene glas, gek genoeg valt niemand dat op.
Een bbq met potentieel half rauw rood vlees is ook lastig, dan smoes je dat je vol zit en als later iets anders op tafel komt is je eten al gezakt en heb je weer trek.
Sporten mag gewoon als je zwanger bent, zo lang je het maar niet te gek maakt en goed naar je lijf luistert. Maar al te zware schema's zitten er niet in. Veins dan een vage knieblessure of rugklachten en als er doorgevraagd word is de oorzaak nog niet achterhaald (knieën en ruggen zijn het moeilijkste om te diagnosticeren)
En als je buikje al te vroeg naar buiten komt piepen? Tja, draag wat wijdere kleding en onthou dat je zelf altijd veel eerder dat soort veranderingen ziet. Ik dacht zelf dat ik een enorme buik had maar niemand had iets opgemerkt.
Verder: vermijd praatjes over baby's of over namen. Voordat je het weet heb je jezelf verraden met een vage grijns of glimlach. Verander dan het onderwerp of ga strategisch even naar de toilet ofzo.
En niet te vergeten: ontkennen mag. Later leg je het wel weer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede punten!

Andere antwoorden (10)

Door er niet over te praten. Door je hetzelfde te gedragen als anders. Waarom zou iemand argwaan moeten hebben. Houd het voor jezelf en spreek met je vriend af dat die het ook voor zichzelf houdt.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik ken iemand die ruim voor haar zwangerschap al ophield te drinken. In het begin kreeg ze vragen of ze soms zwanger was, maar nadat ontkent te hebben, hielden de vragen snel op. Na een half jaar was ze zwanger en iedereen vond het al zo gewoon dat ze niet meer dronk, dat niemand in de gaten had dat ze zwanger was.

Toegevoegd na 12 minuten:
En wat sporten betreft: als je wat minder gaat sporten, kan je altijd zeggen dat je het momenteel erg druk hebt, en daarom het sporten op een lager pitje zet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen bier meer drinken valt natuurlijk op, je zou dan kunnen zeggen dat je het niet meer wil of dat het niet mag ivm medicijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of zeg dat je even geen alcohol meer drinkt omdat je last had van je maag.. Een leugentje om eigen bestwil.
Zeker de bij de eerste zwangerschap is er nog weinig, of niets te zien, dus gewoon je mond houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou kunnen zeggen dat je de laatste tijd last van je maag hebt, en dat je denkt dat dat misschien door de alcohol komt, en daarom even een paar maanden probeert (eventueel op advies van de dokter) of je inderdaad minder last van je maag hebt als je een lange tijd geen alcohol drinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn schoonzusje heeft het ook geheim kunnen houden toch had iedereen achteraf zoiets van Ik wist het! Haha. Je kan proberen je levenstijl al een beetje aan te passen als je van plan bent om aan kindje te beginnen. Dat betekend minder drinken dus zo weinig dat niemand erop let als je ermee stopt. Sporten op een laag pitje zetten. Je kan een blesseure faken als het zover is. Je moet wat over hebben voor een kinderwens:-) Je kledingstijl kan je ook wat aanpassen. Probeer wat meer tunieken of grotere blousen te dragen, dan valt het niet zo op als er een buikje komt.

Het kan natuurlijk zijn dat je 1ste 3 mnd een ramp zijn. Veel overgeven en behoorlijk ziek zijn is geen pretje, dan lijkt het mij fijn om dit met je beste vriendin of goeie familieleden te kunnen delen. Facebook vrienden of kennissen hoeven natuurlijk niks te weten maar probeer niet te krampachtig te zijn in het verbergen van een zwangerschap anders heb jij er ook geen plezier meer aan en dat is wel heel belangrijk!

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.ten 1e is het vervelend dat je vrienden dan direkt vragen/denken dat je zwanger bent .

respect hoor je te hebben voor het prive leven ook van vrienden hoe close je ook met ze bent .

n smoes zou je kunnen gebruiken ..ik heb wat last van mn maag is vaak ook nog zo .;)
denk iets verkeerds heb gegeten enzo ....

ik had het met koffie drinken dat viel op ,en bepaalde geuren tijdens koken .

mooie is alleen schoonma had iets in degaten.
zag het aan mn ogen tjsa de lieverd )) .
heeft er niets over gevraagd en stilletjes meegenoten met het onze geheim .
dit vertelde ze me later .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je een smoes moeten bedenken?
Je kan gewoon lekker blijven sporten alleen niet heel fanatiek op de buikspieren. En het drinken.... ja je bent gewoon ff klaar met het alcohol. Alcohol is slecht voor het lichaam en dat wil je voorlopig niet meer. Dat is de waarheid aan 2 kanten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door er niet over te spreken met je vrienden en kennissen, en hopen,dat je partner ook zijn mond kan houden!
De eerste 3 maanden zijn de uiterlijke kenmerken nog niet zo opzienbarend,dus in dat opzicht moet het lukken, mits je natuurlijk niet de halve dag loopt te kotsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sporten kan gewoon, biertje kun je afslaan met de smoes dat je dikker bent geworden.
Ik heb de 1e drie maanden niets gezegd tegen de meeste mensen, alleen mijn man, ouders, zus en beste vriendin waren op de hoogte. Ik heb helaas meerdere malen een missed abortion (vruchtje niet levensvatbaar, maar resulteert niet vanzelf in een miskraam, waarna je gecurreteerd moet worden) gehad en was blij dat ik mijn naasten wel op de hoogte had gebracht, zodat ik het verdriet ook makkelijker kon delen. Heb nu wel 3 prachtkinderen hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als eerste: Heel erg gefeliciteerd!

maar zoals velen al zeiden: (ik zet het even voor je op een rijtje:

-Normaal onder blijven doen
-wijder kleren dragen (tuniekjes etc.)
-Minder sporten (smoes: ik heb een blessure)
-Niet drinken (smoes: Ik heb last van mijn maag, maar alleen als mensen ernaar vragen! Je hebt tenslotte ook al een blessure ;-))
-Enjoy!

Heel veel succes! En geniet ervan!

Toegevoegd na 23 uur:
Oei hahaha, ik dacht dat er stond:
vooropgesteld ik ben nu NET zwanger.