Hoe veilig is een condoom?

Hoe veilig is een condoom nou eigenlijk, als ke hem goed gebruikt, en als die niet scheurt. Wat is dan de kans op zwangerschap?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Amadea
12 jaar geleden
Nu staat er 2 keer hetzelfde antwoord. Maar geen van beide antwoorden zijn van een bron voorzien. Hoe betrouwbaar zijn die antwoorden dan? Gaat nog een derde beweren dat het 2% is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is toch juist betrouwbaarder als meerdere mensen hetzelfd antwoord geven ....

Het beste antwoord

De kans op zwangerschap is idd klein, gebruik voor 100% toch de pil. Dit kan geheel anoniem bij je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegen zwangerschap wel, maar dan niet tegen een soa.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook de pil is niet 100 %
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, 90 ofzo dacht ik. Maar samen toch een stuk betrouwbaarder. En de beschermd veel soa's wel trouwens. gonorroe niet, die is op meerdere manieren overdraagbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de pil bedoeld,deze geeft geen enkele bescherming tegen soa

Andere antwoorden (5)

De kans op een zwangerschap met condoom is ongeveer 2%.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dit is echter nog steeds best aanzienlijk. Gemiddeld raak je dus na 50 maal seks zwanger.

Ik raad je sterk aan twee voorbehoedsmiddelen tegelijk te gebruiken, bijvoorbeeld de pil en een condoom. Hiermee verlaag je de kans op een zwangerschap naar ongeveer 0.006%, bij correct gebruik uiteraard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg veilig de kans dat je zwanger raakt met een condoom is 2%
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een condoom is over het algemeen veilig. wat je vaak hoort van de condoom was gescheurd of afgegelden etc. dat komt vaak door verkeerd gebruik. als je gewoon goed met de condoom omgaat is de kans echt heel klein dat je zwanger kunt raken. (2% is hierboven al gezegt)
het is slim om daarbij nog een 2e voorbehoedsmiddel bij te gebruiken maar ook daarvoor geldt het is pas echt veilig bij goed gebruik!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een condoom ook met een zaaddodende pasta gebruiken. Dt brengt de kas op zwagerschap terug tot 001% of nog minder.
Uiteraard mits correct gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zaaddodende pasta, zo heb k t op school, lang geleden ook geleerd, maar je was de eerste die daarmee kwam
dus daarom een +je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu je het zegt...het lijkt wel eeuwen geleden :-D
2%?? Wikipedia heeft het over 4%, voor zwangerschappen in ieder geval. Mijn huisarts(en) hadden het altijd over 1%.

Maar als je echt niet zwanger wilt worden, is er wel een makkelijkere manier, die ook betrouwbaar(der) is ik denk ik. Een condoom kan altijd kapot gaan, is dun materiaal. Zie trouwens ook de aanwijzingen in mijn link naar wikipedia: echt romantisch is het allemaal niet ;-)
Een ('de') pil moet je elke dag nemen, maar als je ziek wordt, iets met koorts in ieder geval, heb je (grote) kans dat deze niet optimaal meer werkt. Je kans op een zwangerschap wordt dan véél groter, vertelde mijn huisarts me. Sowieso omdat je lichaam ziek is en alles wat niet van hemzelf is probeert af te stoten, maar het ergste is nog als je agressieve(re) medicijnen krijgt als antibiotica.

Van deze dingen heb je geen last als je een (hormoon)spiraaltje neemt. Deze geeft elke dag een beetje hormonen af, alsof jij een pil zou innemen, alleen kan je deze niet vergeten. Je laat hem een keer per 5 jaar zetten, dus hoeft er verder (doorgaans) niet meer aan te denken. En medicijnen en ziektes hebben er geen effect op (dan hebben we het wel over normale ziektes enz, geen ziektes waarvoor je bijvoorbeeld chemo moet hebben)

Dit geldt natuurlijk alleen voor wat betreft zwangerschappen. Voor soa's biedt een spiraaltje absoluut geen bescherming! Goede oplossing dus voor mensen die een vaste relatie hebben, maar zeker geen goed idee voor one-night-stands!!