Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Testen op zwangerschapssuiker zonder suikerdrankjes?

Ik ben gecontroleerd op zwangerschapssuiker dmv bloedprikken (niet nuchter). Nu hoor en lees ik overal dat dit normaal gebeurd dmv suikerdrankjes drinken en op verschillende momenten bloedprikken. Waarom is dit bij mij niet gebeurd? Is het op deze manier toch betrouwbaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als er bij de standaard-controle (die jij gehad hebt) niets gevonden wordt (ié'geen alarmerend hoge bloedsuikerwaarde), is er niks aan de hand en wordt je verder niet getest.

Is je bloedsuiker te hoog, dan wordt-die nog een aantal keren getest, en blijft het resultaat alarmerend, DAN krijg je een glucose-intolerantietest, met die suikerdrankjes en dan wordt steeds gekeken hoe snel je bloedsuikerspiegel stijgt en daalt.

Blijkbaar was de uitslag bij jou keurig binnen de marge, en hoef je dus niet uitvoeriger getest te worden./
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb ik als diabeet(suikerpatiënt) nog nooit van gehoord. Er wordt bij mij eens per 3 maanden bloed geprikt , om mijn glucose gehalte te bepalen.
Misschien gaat het met het vaststellen van zwangerschapssuiker anders,maar ik ken het niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben zelf met beide zwangerschappen getest op zwangerschapssuiker en moest toen eerst een glucose drankje innemen en een uur later werd er bloed afgenomen. maar idd als ze tijdens de gewone controle van het bloedprikken niets bijzonders aantreffen is er geen reden voor nog een test en dan een met een glucose drankje. en misschien is dit tegenwoordig ook zonder drankje te testen dat kan natuurlijk ook (is bij mij nu 3 jaar geleden geweest)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding