Vanaf wanneer kan ik de zwangerschapstest doen?

Ik heb voor de eerste keer seks gehad nadat ik eigenlijk al ongesteld had moeten worden alleen dat was ik op dat moment nog niet geweest. Ik ben nu nog steeds niet ongesteld. Vanaf wanneer is het nu betrouwbaar om een zwangerschapstest te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je dan geen voorbehoedsmiddel gebruikt?
Kimath
12 jaar geleden
heb je geen condoom gebruikt? was je niet aan de pil?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pil of condoom hoeft niet altijd te werken. Aangezien ze nog neit ongesteld is, is de vraag: pil of condoom gebruikt? een beetje irrelevant..vind je niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ytje: als ze voorbehoedsmiddelen heeft gebruikt, is de kans op zwangerschap kleiner. Dus die vraag is wel relevant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze vraagt vanaf wanneer een test mogelijk is. Als je een condoom gebruikt verandert de dag dat het mogelijk is niet.
Tuurlijk is de kans op zwangerschap mogelijk..maar ze vraagt niet of ze zwanger is, ze vraagt wanneer een test mogelijk is. irrelevant dus

Antwoorden (4)

ongeveer de 27 of28e dag van je siclus. maar dat scheelt per vrouw

Toegevoegd na 39 seconden:
staat ook in de handleiding van de zwangerschapstest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de kans dat je zwanger bent is niet zo groot, omdat je ofwel ruim na je eisprong sex hebt gehad, ofwel ruim voor de eisprong.
omdat je nu nog niet ongesteld bent geworden, is het ook moeilijk te bepalen waar je ergens in je cyclus zit.
is het al te laat voor een morning after pil?
anders zou ik die gaan halen en anders kun je in elk geval (betrouwbaar) testen, 14 dagen nadat je sex hebt gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gonzo: je bedoelt het systeem van periodieke onthouding, dat heeft hele volksstammen opgeleverd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, hoezo?? ik zeg dat de kans KLEIN is dat ze zwanger is, maar met een onbetrouwbare cyclus weet je het nooit.
Ze hebben onderzocht dat een vrouw ''eigenlijk'' op elk moment van de cyclus zwanger kan worden. Tuurlijk, net na je ongesteldheid is de kans wel kleiner, maar het gebeurd wel.
Je vraag: vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden. Ik heb het een keer gehad dat ik niet wist wanneer ik ongesteld moest worden (want was gestopt met de pil en wist mijn eigen cyclus niet). Ik heb hier een theorie voor. Je koopt een zwangerschapstest. Is deze negatief, en nog niet ongesteld, ben je dus gewoon nog niet ongesteld. Want OF je moet bloedingen hebben, OF de test is positief omdat je zwanger bent en dus geen bloedingen hebt. Koop wel een aantal testen en doe na een week nog een. Als je na een maand of zo nog negatieve testen hebt zou ik naar de huisarts gaan voor een bloedtest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een zwangerschapstest zegt op dit moment niet zoveel, omdat je niet weet waar ze ergens in haar cyclus zit.
echt betrouwbaar is een test pas zo'n 14 dagen na de (onveilige)sex.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn uitleg is duidelijk weergeven wat ik doe met een negatieve test..;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Kruidvat heb je van het huismerk 2 testen voor 5 euro. Werken prima en zijn niet duur. Ze hebben ook een duurdere variant van het huismerk dacht dat die rond de 13 euro per 2 zaten.