Zwanger, mag je vragen om ingeleid te worden met 37 weken?

Ik ben zwanger van de tweede nu 32 weken.
Ik heb al sinds de eerste weken last van bekkeninstabiliteit,
de laatste weken word het erg zwaar. Ik weet het hoort erbij, heb er zelf voor gekozen.. enz enz. Maar het is nu gewoon niet leuk meer.

Ik kan niet meer normaal lopen, liggen of zitten. Slaap hierdoor nog geen 1,5 uur achter elkaar aan 1 stuk.
Alles doet pijn, door de nachtrust die ik niet heb, zit ik er gewoon doorheen.

De kleine man is nu 2 weken bezig met in te dalen.

Heb een bloeddruk die aan de hoge kant is, houd vocht vast in voeten en enkels.

Werk sinds 4 weken 2 middagen minder.. werk nu enkel nog de ochtenden. Maar zelfs dat word nu echt al zwaar. Ik zit er over te denken om toch eerder te stoppen dan 4 wkn van te voren.

Ik heb ondertussen ook nog een jochie van 4,5 jr rond lopen. Voor hem ben ik nu echt een belabberde moeder, als ik hem 'smiddags nr school breng, ben ik dood op. Kan geen leuke dingen meer met hem ondernemen, ff een wandelingetje, al is het maar iets kleins, mijn lichaam wil niet meer.

Ook mis ik de seks heel erg. Maar het gaat gewoon echt niet meer, dus mis ook echt de genegenheid met mijn man..

Morgen moet ik weer op controle bij de verloskundige.
Kan ik voorstellen of ik met 37 weken ingeleid kan worden?

Ik wil niet overkomen als een aansteller, of iemand die er z.s.m. vanaf wil zijn. Ik wilde zelf zwanger worden, maar ik weet niet of ik dit nog lang ga volhouden, zowel lichamelijk als mentaal.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jazeker mag je vragen om ingeleid te worden met 37 weken, en als er goede redenen voor zijn ( zoals bijv. extreme bekkeninstabiliteit ) zal het soms ook best gebeuren. Het kindje is vanaf 37 weken fysiek klaar om geboren te worden. maar nu ben je pas 32 weken zwanger en het belangrijkste nu is: bespreek morgen álles met je verloskundige, zij is naast een professional hulpverleenster ook een luisterend oor en misschien kunnen jullie nu al iets anders bespreken, hoe je bijv. extra hulp in kan gaan schakelen ( extra opvang voor je oudste of een (schoon)moeder die wat meer bij kan springen )

Je mag het absoluut vragen, maar de kans dat het niet gebeurt is heel groot. Ze zal je zeker overhalen en met argumenten komen waarom je de zwangerschap zou moeten uitdragen. Zolang als alle vitale factoren naar behoren werken, zullen ze je niet gaan inleiden, sorry voor je. Ik kan me voorstellen dat het heel frustrerend is voor je en zal je dus ook maar niet lastig vallen met de tips om zelf de natuur een handje te helpen.......... Toegevoegd na 4 minuten: je kindje heeft deze laatste drie weekjes echt nog nodig om te rijpen en om gewicht te komen. De laatste weekjes komt er veel vet bij op het lichaampje. Dit is echt nodig om de eerste dagen goed door te komen, om op tempratuur te kunnen blijven en omdat baby's afvallen na de geboorte. Je lichaam doet het goed hoor, door nog niet te bevallen......vertrouw op je lichaam

Het allerbeste is natuurlijk proberen de zwangerschap vol te houden. het zijn nog 3 weekjes. Als het echt enorm erg is dan kan ook de kans zijn dat ze je bed rust geven. Ik ben geen verloskundige maar heb zelf bekken instabiliteit gehad bij mijn tweede... weet wat je voelt maar hou echt heeeeeeel even vol... dat is echt het aller aller beste. Toegevoegd na 41 minuten: Denk er trouwens ook aan dat als je zo vroeg ingeleid moet worden dat je een spuit krijgt om de longetjes van je kleintje meteen open te laten klappen zodat het meteen gaat ademen. Dat er een kans bestaat dat het in een couveuse komt. de duur van een zwangerschap is ten alle tijden een schatting. Nooit weet men het precies. vandaar dat de een voor en de ander na de uitgerekende datum bevalt. Het ene kindje groeit sneller dan het andere. Echt lieverd, wacht nog eventjes! hou vol! Je kan het! Toegevoegd na 45 minuten: Ooh wacht je bent nu 32 weken. toch raad ik aan ECHT te wachten. Strakjes is je kleintje er en ben je het zo weer vergeten.

ze hebben het liever nog niet ,ikzelf heb zware bloedverlies gehad en ik vroeg rond die tijd of ik ook ingeleid kon worden maar dat willen ze niet voor de kleine , dus vragen kan maar ik denk dat de kans klein is

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100