Kan je een miskraam krijgen doordat je te snel na je laatste mk /zwangerschap weer zwanger bent geworden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Vlak na een miskraam is de kans op zwangerschap groter, had ik ooit eens ergens gelezen.

Antwoorden (4)

Ik heb het wel gehad , maar ik denk dat dat toch verschilt per vrouw en situatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, daar zit geen oorzakelijk verband tussen. Je wordt pas weer zwanger als je baarmoeder dat weer aankan. Sommige vrouwen zijn na een paar weken al weer hartstikke vruchtbaar, bij andere vrouwen duurt het langer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om dat na te gaan, zou je moeten uitzoeken waarom je eerder een miskraam hebt gekregen.

In het algemeen ben je het vruchtbaarst als je net een kind cq miskraam hebt gekregen. Je lijf zit nog vol hormonen die helemaal toegerust zijn om een vruchtje te laten groeien. In ideale omstandigheden heb je dus geen grotere kans om opnieuw een miskraam te krijgen. Maar.....

Als ik naar mijzelf kijk heb ik verhoogde kans op miskramen. Daar zijn ze per ongeluk achter gekomen toen ik een miskraam heb gekregen en ik verzocht heb om onderzoeken. De gynaecoloog gaf mij weinig kans dat de reden gevonden zou worden. Maar als bij het eerste onderzoek bleek ik (bloed) stollingsfactoren afwijking te hebben. Daardoor heb ik een 50 x grotere kans op een spontane abortus (bah naar woord)

Toegevoegd na 50 seconden:
Ter info: ik heb 1 miskraam gehad, toen een kindje die te vroeg gehaald moest worden, toen weer miskraam, toen weer een kindje die te vroeg is gehaald en daarna weer een miskraam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de kans groter is. Je lijf moet eerst goed herstellen, ookal ben je wel meteen vruchtbaar. Er gebeurd vanalles in je lichaam , sommigen merken daar niets van maar anderen wel ( pfff, ik ben zo´n geluksvogel met hormonen die alle kanten op stuiteren). Na mijn miskramen adviseerde men mij telkens 3 maanden te wachten...