Als je nog maar net zwanger bent bv 1 week mag je dan nog elke atractie bezoeken in een pretpark?

Ik ben nu net sinds deze week gestopt met de pil en we gaan in september naar de efteling.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8K

Antwoorden (4)

De eerste week zal het vermoedelijk niet zo veel kwaad kunnen ,maar eerlijk gezegd zou ik persoonlijk het risico niet nemen. Bij de meeste attractieparken staat per attractie aangegeven voor welke groepen de attractie niet geschikt is. Zo vallen voor bijvoorbeeld kleine kinderen, hartpatienten en zwangere vrouwen vaak de achtbanen en de vrije val ed af. Niet dat ze staan te controleren om je weg te sturen (hoe zou dat kunnen ook ?), je hebt daar natuurlijk zelf een eigen keuze in, maar neem de waarschuwingen zeker ter harte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gaat er dus vanuit dat je direct zwanger raakt omdat je geen pil meer slikt? :-)
Nou goed, stel, je wordt nu bevrucht. Na 8 weken is de foetus ongeveer 2,5 cm groot en weegt maar een paar gram. In de dertiende week is de foetus acht centimeter en weegt 30 gram. Dat zijn nog niet echt afmetingen waarbij je je zorgen hoeft te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de officiele eerste week van de zwangerschap heeft de bevruchting bijzonder genoeg nog niet plaatsgevonden (zie link) Dan mag je natuurlijk alles nog doen. Maar in de eerste paar weken na de bevruchting, die jij waarschijnlijk bedoelt, kan het zker ook geen kwaad om activiteiten zoals sport te doen of om attracties te bezoeken. Na de innesteling zit een vruchtje behoorlijk vast en kan wel een stootje hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou ik kan je alleen maar helpen hopen dat het je zo snel lukt.
en nee je mag niet in de atracties. het is namelijk innestelen in de 1e week. kritieke fase.
mijn opinie niet doen dus.
ik ken iemand die een miskraam had na een dagje duinrell, en dat waren alleen nog maar de glijbanen.
nogmaals ik hoop dat het gelijk lukt maar reken daar niet op.