Ik heb minder als 3 cm vruchtwater en ben 20wk zwanger en voel het kindje goed. Heeft er iemand ervaring of tips? (positief/negatief)

De gyneacologen zeggen dat het afwachten is totdat het hartje stopt,(dit weten wij sinds afgelopen vrijdag 24/7/09) maar wij kunnen het niet geloven dat het zo is en gaat gebeuren, omdat ons kindje zo goed voelbaar is. Het is een droom en onwerkelijk. Na 2 goeie zwangerschappen dat dit dan kan.... onvoorstelbaar!!
Wij hopen dat er hier mensen zijn die iets gelijkswaardigs mee hebben gemaakt, of weten, en ons het kunnen vertellen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je verhaal is natuurlijk niet volledig, en vanaf hier kunnen we dus niet zien waarom je met zo weinig vruchtwater niet met je benen omhoog en je hoofd naar beneden op de perinatologie ligt met die zwangerschapsduur (een vreselijke beproeving overigens) , maar blijkbaar gewoon thuis (?) bent ?? Als het kindje nog zo beweeglijk is, zal het probleem naar alle waarschijnlijkheid niet bij alleen het vruchtwater zitten.

Zoals ik het verhaal nu lees, is er voor gekozen de zwangerschap op een natuurlijk manier te laten eindigen, en zo te lezen niet met een levensvatbaar kindje. Dat is natuurlijk zo ongeveer het meest verschrikkelijke dat je kan overkomen. Je kunt je daar op geen enkele manier echt op voorbereiden. Vooral als het kindje het in je buik nog zo goed lijkt te doen.

Ik heb het zelf niet meegemaakt, zeker niet in deze mate, maar ken het wel van zeer nabij, en je zult zelf ook wel weten dat er natuurlijk geen tips zijn die het 'beter' kunnen maken. Het enige dat ik je kan vertellen is : geniet van de dagen die je nog hebt samen, en probeer die momenten intens te beleven. Zij vormen straks dierbare herinneringen.

Ik wens je heel veel sterkte en kracht voor de komende periode.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik kan je overigens ook nog wel vast een heel goed boek aanraden ; Geen blote voetjes in het gras, verhalen van leden van de stichting Lieve Engeltjes. Zie link.
Dat zijn allemaal verhalen van ouders die hun kindje vlak voor, tijdens of vlak na de bevalling zijn verloren. Hun verhalen zullen je zeker steun en herkenning bieden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch nog even een reactie van mijn kant want je vraag heeft me best aangegrepen. Ik kan me goed voorstellen hoe spannend en onzeker het voor jullie moet zijn.

Bij het surfen kwam ik erg veel fora tegen met deze vraag. Zeer veel uiteenlopende verhalen, maar zeker ook positieve. Ik wil je natuurlijk geen valse hoop aanpraten maar wellicht is het bezoeken van zo'n forum toch de moeite waard. Je kunt het dan delen met vrouwen die dit ook hebben meegemaakt en uit eigen ervaring je wellicht nog tips of advies kunnen geven. De kans dat je hier iemand tegenkomt is een stuk kleiner.

Ik wil jullie veel sterkte toewensen en ik spreek de wens uit dat jullie derde kindje op wonderlijke wijze geboren kan worden en levensvatbaar is. Wonderen bestaan, hopelijk mogen jullie het ervaren.