Is er nu een mogelijkheid dat ik toch zwanger ben?

Ik heb zaterdag een morning after pil geslikt. Nu ben ik woensdag al ongesteld geworden terwijl ik vrijdag 22 april al ongesteld ben geweest voor een week. Wat zou dit kunnen betekenen? Ik heb al geprobeerd zo'n servicelijn te bellen maar die is dicht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Antwoorden (3)

Doe een zwangerschapstest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bijwerking van de morning after pil kan zijn dat je sneller of juist later gaan menstrueren.
Echter dit kan maximaal een week eerder of een week later zijn dus in jouw geval 15 mei.
Als je veel eerder gaat menstrueren is het verstandig om 3 weken na 'het risico' een zwangerschapstest te doen om uit te sluiten dat je zwanger bent.
Meer kan je eigenlijk niet doen op dit moment, naar de dokter gaan heeft hiervoor ook geen zin, aangezien deze ook niets kan.

Maak jezelf vooral niet te druk want het is zoals het is en je kan er (op dit moment) niets aan doen, gewoon over een week 2-3 een zwangerschapstest doen en dan kan je het (hopelijk) uitsluiten dat je zwanger bent.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de noodpil binnen 24 uur hebt genomen, is de kans dat je toch zwanger bent 0,5-1%. Als je hebt 24-28 uur na seks hebt genomen, is die kans 2%, en bij 48-72 uur na seks is de kans 4% dat je toch zwanger bent.

Je bent niet ongesteld geworden, je hebt een onttrekkingsbloeding. Dat komt dóór de noodpil. Het is dezelfde bloeding als de 'menstruatie' die een vrouw die de pil slikt krijgt in haar stopweek, veroorzaakt door het verdwijnen van de hormonen van de noodpil uit je lichaam. Niets om je zorgen over te maken.

Hou er ook rekening mee dat je een maand of twee onregelmatig kunt blijven, dus op een ander moment ongesteld worden dan je verwacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus de kans dat je toch zwanger bent is er zeker... Aangezin de pil ook 99,9% zekerheid geeft, worden veel vrouwen die toch aan de pil zijn zwanger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een prachtige zoon van condoom en morning after pil. 0,5 tot 1 % is nog altijd 1 op de 200 tot 1 op de 100 gebruiksters van de morning after pil. Als de kansen in de loterij zo hoog waren, gingen ze daar failliet.
Dus ja, het kan zeer zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kan het. Maar het is nog veel te vroeg om daar echt over te flippen.