Hoe doe je een zwangerschapstest als je zwaar onregelmatig ongesteld wordt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt een test doen vanaf de eerste dag van je verwachte menstruatie. Als je zwanger bent wijst die test het wel uit.

Dat is tegenwoordig gelukkig niet zo moeilijk. Koop zelf een test of ga langs de huisarts, en je weet het. Het werkt zelfs als je nog maar een paar dagen zwanger bent! Toegevoegd na 43 seconden: De test kan je altijd doen, maar na een paar uren na de bevruchting is het niet helemaal betrouwbaar..

wij hadden het zelfde probleem we hebben 3 testen gedaan om er zeker van te zijn wellicht kan je idd een afspraak met de huis arts maken .

Ik heb het zelfde probleem gehad. Ik heb dan ook heel wat testen versleten. Kruitvat testen 2 voor 5 euro zijn het goedkoopste. De kwaliteit en betrouwbaarheid is het zelfde als de duurdere testen. Ik zelf ging altijd uit van de maand daarvoor. Dus als ik bijvoorbeeld in de maand april een cyclus had van 25 dagen (een cyclus wordt gerekend vanaf de eerste dag van de menstruatie tot aan de eerste dag van de volgende menstruatie) Dan ging ik in de maand mei ook uit van 25 dagen. Maar ook dan testte ik niet op de 25ste of 26ste dag. Ik gaf mezelf dan altijd nog 3 of 4 dagen om ongesteld te worden. Ironisch genoeg was ik nog niet over tijd geweest volgens deze methode toen ik een positieve test in handen had. Ik heb toen op maandag getest maar woensdag zou mijn 35ste dag zijn. Net als de cyclus daarvoor. Maar ik had toen gewoon een gevoel dat ik een test moest doen. En nu al bijna 21 weken zwanger van een meisje. Dus geef vooral niet op want ook met een onregelmatige ongesteldheid kun je zwanger raken. Maar focus je niet op het uitrekenen van je vruchtbare periode als je zo onregelmatig ongesteld bent heeft dat geen zin. Toegevoegd na 5 minuten: Ik heb, na dat ik de vraag beantwoord had, pas gezien dat je een vraag over de pil stelt. Daaruit kan ik dus opmaken dat je juist niet zwanger wilt zijn/worden. Foute aanname van mij.

Is er een bepaalde keer seks die onveilig was of door een ongelukje onveilig werd? Hou dan aan dat je minstens 19 dagen na die keer seks test. Dat is hierom: Spermacellen kunnen een dag of 5 overleven in jouw lichaam. Dat betekent dat als je vandaag seks hebt en over vijf dagen je eisprong hebt, je nog steeds zwanger kunt worden. Moderne zwangerschapstesten zijn over het algemeen 14 dagen na de eisprong betrouwbaar. Je menstruatie komt gemiddeld ook 14 dagen na de eisprong, vandaar de instructie 'testen vanaf de eerste dag van je gemiste menstruatie'. Tel je die twee getallen bij elkaar op, dan kom je op 19 dagen. Bij sommige vrouwen duurt het langer voordat zwangerschapshormoon wordt geproduceerd. Dus als je na 19 dagen een negatief resultaat krijgt maar nietr ongesteld wordt, test dan voor de zekerheid een week later nog eens. Bij het Kruidvat kun je een doosje met twee testen kopen voo 4,99 euro, die zijn net zo betrouwbaar als de duurdere merken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100