Ik ben aan de pil, en ben zaterdag begonnen aan mn stopweek. vandag had ik iets bruins in mn onderbroek maar geen bloed! zou ik zwanger kunen zijn?

Ik ben 16 jaar, en ik heb al 2,5 jaar een vriendje. heb dus verder nergens last van, geen pijnlijke borsten, buikpijn etc. terwijl ik dat normaal 1 week voordat ik ongesteld moet worden al heb. Ik vind het echt heel eng allemaal. en vind hetook heel raar. Het is wel 2x mis gegaan met slikken maar toen heb ik hem wel binnen de 12 uur genomen. help!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hihi, iets bruins? Stinkt het? Maar ik hoop voor je dat, zoals velen het al suggereren, het geen zwangerschap is, want 16 jaar is wel heel erg jong.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik weet niet of het stinkt:P
tsja, ik hoop het zelfde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je af en toe slordig bent met de pil, misschien kun je dan beter overwegen om over te stappen naar implanon. Dan hoef je nooit meer na te denken over of je de pil wel of niet vergeten bent. En ongewenst zwangerschap kun je dan uitsluiten.

Het beste antwoord

bruine afscheiding/bloed is in ieder geval niet iets om je zorgen over te maken. Heel veel vrouwen hebben dit. Het is wat ouder bloed. Bloed wat eerst rood was kleurt bruin. Veel vrouwen verliezen in het begin en op het eind van hun menstruatie wat bruin bloed, dit is dus bloed wat langer in je baarmoeder heeft gezeten. Het kan het begin van je menstruatie aankondigen. Het kan ook zijn dat de menstruatie uitblijft of zeer weinig is dit keer en dat het aan het pilgebruik ligt, dat deze pil niet meer helemaal goed voor je werkt. Mocht de menstruatie nu uitblijven zou ik even naar je dokter gaan om dit te bespreken maar ook natuurlijk om evt. zwangerschap uit te sluiten want natuurlijk is geen enkel voorbehoedsmiddel 100% betrouwbaar, al zou ik daar niet meteen op rekenen hoor! Een zwangerschapstest is mogelijk maar zoals al gezegd werd dat kan niet meteen.
Succes!

Toegevoegd na 7 minuten:
o en het feit dat je geen pijnlijke borsten hebt is iig al een goed teken hoor!
Soms als ik ongesteld ben heb ik behoorlijk last maar soms ook helemaal niet. Jonge meisjes hebben vaak meer last van hun menstruatie en misschien kom jij nu wel in de fase dat je er af en toe wat minder last van begint te krijgen? Dat zou ook nog mee kunnen spelen he. Als je bang bent voor iets ga je alles meteen negatief interpreteren en als tekenen zien dat iets zo is, terwijl het ook heel anders op te vatten kan zijn. Dat wil ik hiermee zeggen. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee dat is het begin van je menstruatieweek,net als de laatste dag van je menstruatie.
Morgen zal je menstruatie wel doorbreken.
Als je het nou vervelend vind om ongesteld te zijn en telekens weer die stopweek,maandverband,doorlekken,stunken enz...slik em dan gewoon lekker door,dat kan gewoon zonder dat het kwaad kan ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Naaaooomiii;

Ik sluit me aan bij D44ntje, want ik neem aan dat je een natte scheet toch wel gemerkt zou hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kán altijd. De pil is niet 100% betrouwbaar, zeker niet als je ermee rommelt. Op tijd innemen is nog altijd beter dan binnen 12 uur innemen.

Maar de kans is wel heel klein. Wacht dus nog even af of het morgen doorzet (waarschijnlijk wel) en zo niet, doe dan een test.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoop het ja..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord! Plusje +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let er wel op dat áls je gaat testen er rekening mee houdt dat dit niet op ieder moment kan (het kan wel, maar dan is het niet betrouwbaar), een zwangerschap is pas op te merken met een test als je voldoende HCG aanmaakt en dat is +- 2 weken na bevruchting.
Ik denk niet dat je zwanger bent overigens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry suzyq! Ik wilde je plussen, maar mijn nieuwe telefoon heeft een zeer gevoelig touchscreen...dus raakte de min aan! Ik dacht met al die onzichtbare minnaars maak ik mij bij deze bekend! :) sorry....
Bij mij duurt het altijd zo lang voordat het op gang komt.
Het begint dan inderdaad met oud bloed dat bruin is.
Volgens mij niet nodig om je zorgen te maken en te gaan testen hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
buin bloed dat is oud bloed als ik zelf ongesteld word heb ik meestal eerst wat oud bruin bloed en dan 1 of 2 dagen erna pas helder rood bloed.
Maar ook welleens meteen of na 3 dagen pas.
Mijn gynacoloog vertelde mij ooit eens er is niets vreemder dan een vrouwenlichaam. en dat is waar want je weet nooit waar je aan toe bent het is telkens anders.
Ik zou het nog 2 dagen afwachten en als je dan nog niet ongesteld bent zou ik voor de zekerheid een test halen. Je kunt ze ook online bestellen of gewoon langs de huisarts gaan die heeft ook geheimhoud plicht mocht je het liever voor jezelf houden.
Ik raad je wel aan iets voorzichtiger te zijn met de pil en het elke dag op een vast tijdstip in te nemen zodat er routine ontstaat en je hem niet zo makkelijk meer kan vergeten.
Als je denkt dat je daar geen ster in bent kun je beter gaan kijken voor een ander anticonceptiemiddel waar je zelf niet achteraan hoeft te zitten.
Tenzij je zelf graag snel zwanger wil worden.
Ook kun je niet vertrouwen op pijnlijke borsten en buikpijn.
Ik heb inmiddels 3 kinderen en ook een miskraam gehad dus ik herken de symptonen inmiddels wel.
Ik heb nooit geen pijnlijke of grotere borsten gehad en mijn misselijkheid enzo kwamen pas met 6 weken zwangerschap dus daar zou ik me niet op vastpinnen.
succes