Dat kan. Het verschild heel erg per persoon. De één blijft wel ongesteld en de ander niet. Mijn moeder had met mij dat ze gewoon ongesteld bleef, waardoor ze het niet wist en na een paar maanden pas achter kwam dat ze zwanger was. Ik ken ook genoeg mensen die niet ongesteld meer worden. Het kan ook iets 'fouts' zijn, zie het volgende stukje.

Een aantal zwangere vrouwen krijgt nog een bloeding op het moment dat hun volgende menstruatie had moeten komen. Deze bloeding wordt veroorzaakt door het bevruchte embryo dat zich innestelt in het baarmoederslijmvlies. Zo'n implantatiebloeding gaat doorgaans met minder bloedverlies en minder buikkrampen gepaard. Bloedverlies in het verdere verloop van de zwangerschap kan heel onschuldig zijn, maar men doet er toch goed aan in een dergelijk geval een arts te raadplegen. Het kan immers ook wijzen op een dreigende miskraam, zeker als de bloeding hevig en pijnlijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja kan ik had mijn maanstonden gekregen tot mijn 2 maanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gesproken niet.
Maar er zijn wel vrouwen die bloedingen kunnen krijgen.

En als je 12 jaar bent { als je daar op doelt} dan kan je menstruatie sowieso nog heel onregelmatig zijn.

Ik had een "collega" die tot twee keer toe een kind kreeg,
terwijl ze niet wist dat ze zwanger was.

Ze was niet heel erg snugger.
Ze ging niet met ieder ongemakje naar de dokter.
Ze was behoorlijk dik.
Ze had nog bloedingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je zwanger bent, is er al een eicel bevrucht en onstaat er geen ovulatie meer. Het antwoord is dus; nee je kunt niet menstrueren als je zwanger bent.