is het erg als je ongesteld word terwijl je zwanger bent?

Is dit slecht voor het kindje? en wat moet je er aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij moet je even beter op gaan letten bij biologie ;) Je kan niet ongesteld raken terwijl je zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik ben toch echt geboren en mijn moeder werd nog ongesteld toen ze zwanger was van mij vertelde ze me toevallig laatst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof dat bij sommige vrouwen nog wel eens bloedverlies optreedt tijdens de zwangerschap, ik geloof dat ik dat laatst nog ergens gelezen had op deze site :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh excuses in dat geval ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lotte vrouwen kunnen wel bloeden tijdens een zwangerschap (zei euca uit ervaring) maar dit is zeker geen menstruatie zoals ie anders is zonder een zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is trouwens 'je wordt'.
Maar verder wel een goede vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ja houd het wel in de gaten,en laat het even nakijken voor de zekerheid op de poli. harriet

Antwoorden (17)

Je kan niet ongesteld worden als je zwanger bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schijnt voor te komen maar als je het niet vertrouwd zou ik toch even langs je gynaecoloog gaan.
Hoe lang ben je al zwanger ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meteen naar de huisarts. Het is niet normaal en of het erg is weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 normaal/gewoon is het niet, en wat het wel is en fo het erg is....tja dat moet de huisarts of verloskundige vaststellen
jah dat kan, maar ik zou toch voor de zekerheid even langs de eerste hulp gaan,,, dit wil niet zeggen dat er paniek moet zijn maar gewoon even het zekere voor het onzekere nemen, toen ik in verwachting was van mijn 1ste kreeg ik gewoon mijn periode iedere maand was ik ongesteld, en het kindje is nu 3 en kern gezond, maar het is idd zeldzaam!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat noemt men seudo-menstruatie.

Sommige vrouwen hebben gedurende een lange periode in de zwangerschap telkens een beetje bloedverlies op het moment dat ze anders ongesteld zouden worden.

Dat hoeft helemaal niets alarmerend te zijn.

Toegevoegd na 47 seconden:
Het moet natuurlijk Pseudo- menstruatie zijn. Te vlug geweest :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ nog 1 :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de + jes, bloos er van :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed opgelet! +
Omdat je je vraag hier stelt en niet aan de verloskundige denk ik dat je nog geen drie maanden zwanger bent. In die periode kan bloedverlies voorkomen. Het kan ook de voorbode van een miskraam zijn. Neem contact op met een verloskundige voor advies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+.
Je observatievermogen doet me aan dokter House denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Determineren', heet dat, geloof ik, maar je moet altijd uitkijken dat het niet ontaardt in 'grote stappen, snel thuis'. :-/
Kristal
13 jaar geleden
@Nyx, ;-)
hoewel dit niet zo zeldzaam is als de "gevallen" waar House mee kampt... Kees, +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog een + ach.... zolang het determineren is en niet dementeren kom je in ieder geval nog thuis Kees :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig ben ik daar al. Geloof ik...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi, Kees.....geloof ik?
als het echt als thuis voelt is dit een hele reële gedachte hoor :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof van wel, ja... Ik mocht hier zelfs slapen, afgelopen nacht. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAHAH, dat is heel erg schappelijk!
lichte bloedingen komen vaker voor tijdens een zwangerschap, maar het is ALTIJD een reden om contact op te nemen met de verloskundige en anders je huisarts.

het kan onschuldig zijn (begin zwangerschap) maar zeker ook een teken dat er iets flink mis gaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
+1 !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Niet om je bang te maken maar het kunnen verschillende dingen zijn , als je nog niet zo heel lang zwanger bent kan het het innestellen zijn van het vruchtje , maar het kan ook een miskraam zijn , bel je vk die wil dat even zien en mocht ze het niet vertrouwen wordt je doorgestuurd naar een gynacoloog in het ziekenhuis , blijf rustig en kalm dat is wel het beste voor jou en de kleine
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt ongesteld worden terwijl je zwanger bent, ook als je de pil slikt. maar het is niet gezegd dat dit een menstruatie is. Raadzaam bij welke bloeding dan ook tijdens een zwangerschap is dan ook gelijk je verloskundige te raadplegen of in ieder geval een arts. Zij kan beter bij jou bepalen dan wij wat er mis is en wat er moet gebeuren.

succes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
+1 !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Mijn moeder heeft ook nog gemenstrueerd terwijl ze zwanger was van mij en ik ook weer toen ik zwanger was van mijn inmiddels 34 jarige zoon. Dus ja, het kan wel.
Evengoed gewoon even langs de dokter voor de zekerheid, dat is echt het beste voor jou en het kindje.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bij beide zwangerschappen niet maar ik ken vrouwen die erg laat erachter kwamen dat ze zwanger waren omdat ze bleven menstrueren... een zelfs pas bij de zevende maand... gefeliciteerd nog met de geboorte van je zoon kristel, sorry dat ik ... ehm ... een béétje laat ben : D
+
Kristal
13 jaar geleden
hahahaha!! Ik zit hier te proesten :-))
feliciteer me dan ook maar met mijn jongste van 32 die inmiddels ook geboren is dus :-)))
Van hem was ik zwanger zonder ondertussen te menstrueren dus dat kan ook ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen als ik een geboortekaartje krijg :P tenslotte heb je me niet op de hoogte gesteld dat je zwanger was ( rofl)
Kristal
13 jaar geleden
Dat komt omdat in die tijd alles nog per postduif ging...
en die ging compleet voor de bijl voor die ooievaar. Dus vlogen ze samen naar het warme zuiden en weet nu eigenlijk mijn hele familie en vriendenkring nog niet dat ik
inmiddels 2 volwassen zoons heb... duus... vandaar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tegenwoordig is dat allemaal gemoderniseerd he ... nu heb je de E-meeuw...
Kristal
13 jaar geleden
hahahahahahhah!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha stelletje mafkezen :O)) maar goed, zal het eerste +je er maar bij zetten, volgens mij komt de andere ook met de postduif :OP
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-))))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke foto trouwens euca, mag ik die? ik spaar natuurrrampen :P
Het hoeft niet erg te zijn.
Afhankelijk van de bloeding kan het van alles zijn.
De oma van mijn man is bij haar kinderen 9 maanden lang "ongesteld" geweest. Zelf heb ik in zwangerschappen bij mijn dochter en zoon ook een lichte bloeding gehad (voornamelijk rozig) in het begin. De innesteling.
En bij mijn dochter zoveel bloed verloren dat het langs mijn benen naar beneden liep. Hiervan was de oorzaak dat het van onderen erg goed doorbloed is en dat er daardoor wel een bloedvaatje kan knappen. Mijn laatste zwangerschap is met 15 weken mis gegaan, hier verloor ik ook bloed in het begin toen alles nog perfect ging en de oorzaak daarvan was dat ik buikgriep had en dit kan de baarmoederwand irriteren.
Hierbij heb ik nog meer miskramen gehad, waarvan het begint met bloedden, maar dit gaat wel samen met buikpijn en dan wordt het bloedden eerst alleen erger.
Kort samen gevat is het altijd verstandig om met je huisarts, verloskundige te overleggen. Al is het alleen maar om de zorgen van je af te praten en wat meer zekerheid te krijgen. Een bloeding is niks aan te doen.. een miskraam krijgen is niks aan te doen. Maar het is zeker niet dat een bloeding niet voor komt in een gezonde zwangerschap en in een gezonde zwangerschap kan het geen kwaad voor het kindje. De verloskundige weet je vaak goed gerust te stellen en als je ver genoeg bent kan je gewoon een echo krijgen, bij een bloeding vaak ook wel eerder. Al blijft het verstandig om het vanaf 6 a 7 week te doen anders is er een kans dat je het hartje nog niet ziet en met nog meer stress naar huis gaat. Stress is nooit goed in een zwangerschap dus gewoon even doen.
Ik wens je heel veel succes en hoop dat je snel met een gerust hart kan genieten van je zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bloedingen tijdens de zwangerschap, waaronder pseudomenstruatie, komen veel vaker voor dan je waarschijnlijk hebt geleerd op school, waar je eigenlijk alleen een overzicht van het 'gemiddelde' krijgt. Vandaar ook de reacties van scholieren die denken dat je tijdens de zwangerschap nóóit ongesteld kan worden.

Vaak is er dan ook niets aan de hand. Bij een miskraam (waar iedere zwangere vrouw natuurlijk bang voor is bij een bloeding) heb je over het algemeen ook krampen, erger dan bij een menstruatie.

Maar zoals hierboven al is gezegd: hoe gebruikelijk bloedingen tijdens de zwangerschap ook zijn, het is *altijd* verstandig om bij een bloeding je verloskundige of een arts te bellen. Gewoon doen dus, al was het maar omdat het een grotere geruststelling is als iemand die er echt verstand van heeft ernaar heeft gekeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is geen menstruatie, maar je verliest gewoon bloed.
Dit is ook niet erg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Hamsterlover.

Dit is meestal niet erg, maar ik zou wel even naar de huisarts gaan. Rust is het belangrijkste voor de moeder, maar natuurlijk ook het kind.
Hoelang ben je al zwanger?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke. Ik ben nu 3,5 maand zwanger.
Ik ga morgen even contact met de dokter opnemen.
bedankt iedereen. :D
Zo als eerder gezegd, het is inderdaad onmogelijk om ongesteld te worden tijdens een zwangerschap. Zoals Stippel ook al zegt je kunt tijdens je zwangerschap wél bloedingen krijgen die LIJKEN op een menstruatie maar dat echt niet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan de tekst van mijn bron niet kopieren, die is te lang. Hier de bron met antwoorden.
http://www.zwangerschapsforum.nl/index.php?module=pagesetter&func=viewpub&tid=8&pid=250
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor het is niet erg, ik ben nog 2 maanden ongesteld geweest, en mijn moeder zelfs nog 3 maanden tijdens haar zwangerschap van mijn broer , het is niet erg, het kan geen kwaad, en je kind ondervind er geen schade van, het is alleen wat vervelend, omtrent de uitrekening wanneer het kindje werkelijk geboren gaat worden. mijn dochter is een gezond kind sterk in afweer e.d en heeft er niks aan overgehouden, ook mijn broer niet. het is alleen bijzonder maar wil niet zeggen dat je je zorgen moet maken, alles loopt verder heel normaal, bij mij was het zelfs buitengewoon goed. mijn dochter is inmiddels 15.

Toegevoegd na 1 minuut:
maar wel even neerliggen bij of huisarts of verloskundige.