na hoelang als je zwanger ben krijg je een buikje?

en vriendin van mij is bang dat ze zwanger is dus wij hebben samen al informatie opgezocht op internet maar ze vind het nog iets te extreem zegmaar om een test te halen, maarj onze vraag wasdus na hoelang zwangerzijn krijg je een buikje?? ze heeftnormaal figuur

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ze durft geen test te halen omdat ht dan gelijk zo echt is, ik zij ook al tege haar dat ze het beste die test gewoon kan halen desnoodshaal ik hm maar dan word ze boos dus dat wilt ze ect niet

Het beste antwoord

Dit zou evt haar eerste zwangerschap zijn neem ik aan.

Dan zou het kunnen dat je tot 4 maanden niks ziet, hoewel...... meestal worden de eerste 2 maanden vooral je BORSTEN duidelijk groter, daar zie je het het eerst aan.

EN er zijn mensen, maar ik weet niet hoe, die zien het in je gezicht.

Maar voordat je de buik kunt zien ben je echt een tijd verder

Wat ook eerder lukt is VOELEN, dan voel je zelf dat er toch een soort "harde voetbal" in je buik zit. (als je bijv op je rug gaat liggen en je drukt voorzichtig onder je navel, zonder je buikspieren aan te spannen.
Maar ook dat meestal pas vanaf ca 3 maanden (voor een leek)

Is het je 4de zwangerschap begin je volgens mij na 5 weken al een buikje te krijgen
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

na 12 weken heeft de baby alle organen die die nodig heeft en daarna begint die te groeien, rond de 3-4 maanden begin je iets te zien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een buikje krijg je pas tegen de tijd dat een eventuele abortus een veel zwaardere (chirurgische) ingreep is dan bij een prille zwangerschap. Soms zelfs pas wanneer een abortus überhaupt geen optie meer is.

Met andere woorden: als je vriendin wacht of ze wel of niet een buikje krijgt, kan het zomaar zijn dat ze niets meer te kiezen heeft. En als je vriendin zo bang is om zwanger te zijn dat ze niet eens een test durft te doen, gok ik zomaar dat die keuzemogelijkheid belangrijk voor haar zal zijn.

Van seks kun je zwanger worden. Zo is dat nou eenmaal, zelfs als je altijd voorzorgsmaatregelen neemt. Als je vriendin zich verantwoordelijk genoeg voelt om seks te hebben, zal ze ook verantwoordelijk genoeg moeten zijn om gewoon een zwangerschapstest bij de drogist te halen.

Zeg je vriendin maar dat de kans of ze zwanger is, sowieso echt ís. Of ze nou een test haalt of niet. Het gaat niet weg door die test uit te stellen. Dus als ze overtijd is (of - als ze niet weet wanneer ze ongesteld moet worden - het meer dan 19 dagen geleden is dat ze seks heeft gehad) dan is nú het moment om een test te halen. Hoe eerder ze het weet, hoe eerder ze kan nadenken over de moeilijke beslissingen die ze zal moeten nemen als ze inderdaad zwanger is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor mezelf was het zo dat ik pas na de helft van de zwangerschap boller begon te worden (2x het geval geweest)

sommigen zien het met 2 maanden al, sommigen pas op het moment dat je niets meer kan doen om een bevalling te voorkomen (lees....abortus kan dan dus niet meer)

(ik ga nu even uit mijn dak, het is niet naar jou gericht)

maar goed je vriendin vind het dus extreem.
je kop in het zand steken, DAT is extreem!
wel de lusten niet de lasten DAT is extreem!
hopen dat het over gaat en niet je verantwoording nemen, DAT is extreem!
stel dat een overtijdbehandeling mogelijk is, maar door dat afwachtende gedoe wellicht een abortus moet laten plegen, DAT zou pas extreem zijn!

een test is dus echt betrouwbaarder, of je moet natuurlijk willen wachten tot je met 3 maand het hartje hoort kloppen.

als ze zwanger is en mogelijk abortus wil laten doen heb ik eventueel nog wel wat beeldmateriaal voor je vriendin, maar dan moet het geen teer zieltje zijn (geen animaties, maar wat er écht gebeurd, dus erg informatief!)

ik hoop dus dat haar gewone figuurtje zonder ingrepen voor 9 maanden gewoon zal blijven, maar dat het wel een snoeiharde les voor haar is.