Wat zijn de mogelijkheden voor een tiener moeder??

Ik ken een 17 jarig meisje die ongeveer 4 weken zwanger is. ( nog heel pril dus). Haar ouders willen de baby niet in huis. Wat zijn nu eventueel de mogelijkheden als ze het kind wel heel graag wil houden?! Alvast bedankt!! ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (8)

Dan zijn er eigenlijk maar twee andere mogelijkheden:
1) bij de vader en zijn ouders intrekken
2) op zichzelf gaan wonen....

Geen van allen zullen makkelijk zijn.
Ach en misschien draaien haar eigen ouders ook nog wel bij. Het is immers hun dochter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik snap de min niet, dus gooi er een plusje bij :)
Ik ben nu zelf ook 17 (jongen) en ik zou er niet aan denken om een kind te willen op dit moment. Je hebt je hele leven nog voor je, studeren wordt lastig. aangezien je ouders het kind niet in huis willen moet je uit huis gaan wonen of het kind bij de ouders van je vriend laten logeren. Ik zou het er nu nog niet voor over hebben..

maar nu even naar je vraag:
- de ouders van je vriend verzorgen het kind
- je gaat uit huis wonen (met je vriend)
- je haalt je ouders over toch te helpen met verzorgen.
- opa's & oma's zijn altijd dol op baby's deze kunnen eventueel ook helpen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Toegevoegd na 2 minuten:
*Had niet gelezen dat het over een vriendin ging, dus vervang je steeds voor: je vriendin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn gelukkig een hoop extra toeslagen die je krijgt als tienermoeder, waardoor het mogelijk moet zijn om op zichzelf een heel klein appartementje te huren (met de vader, dat is wel zo veilig voor het kind, omdat het kind moet opgroeien in een stabiele omgeving). Dus er zijn wel degelijk mogelijkheden, gewoon even informeren bij de officiele instanties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om te beginnen gaan praten met de soc. dienst. Die zouden moeten weten of er in haar gemeente een organisatie is die tienermoeders helpt.
13 jaar geleden
Ze zou contact kunnen opnemen met de VBOK, die helpt bij ongewenste zwangerschap. Tegenwoordig heet het Siriz.
Ze hebben ook huizen waar vrouwen de zwangerschap kunnen afwachten en bevallen. Ik heb er via via ervaring mee, en het is een prima organisatie. Niet drammerig, wel steunend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Fiom heeft een speciale afdeling voor jonge tienermoeders. Zij zijn onpartijdig en ook erg betrokken en hebben vaak hele goede adviezen. Zij kunnen helpen met huisvesting en geldzaken. Ook kunnen zij bemiddelen richting ouders. Op www.fiom.nl vind je de dichtstbijzijnde vestiging bij jou in de buurt. Ze hebben speciale inloopspreekuren, je hoeft geen afspraak te maken.
Zeg maar tegen je vriendin dat ze dat snel moet doen en niet alleen moet blijven piekeren en "aanmodderen". Het is al pittig genoeg allemaal en het Fiom kan je echt heel goed helpen daarbij. Wens haar veel sterkte bij alles wat komen gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In kontakt treden met Niro jeugdzorg en/of Fiom. Er zijn opvang huizen waarin as tienermoeders worden begeleid om as moederschap en waar kinderopvang is om studie en achool af te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kan contact opnemen met Siriz! Zij kunnen je vriendin helpen met alle praktische dingen zoals spullen, juridische hulp, financiën en het vinden van een woning.