Is het verstandig als je stopt met anticonceptie dat je dan eerst een tijdje wacht voor het beginnen met het (maken) van kinderen?

Ik heb een spiraaltje (die laat ik volgende week verwijderen)en wil graag aan kinderen beginnen maar is het zo dat die hormonen in je bloed blijven en is dat dan schadelijk mocht je snel zwanger raken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je een Mirena-spiraal bedoelt.

Mirena laat véél minder hormonen in je bloed dan bijvoorbeeld de pil. Je eigen natuurlijke hormooncyclus wordt daardoor niet onderdrukt, die loopt gewoon door, anders bij de pil. Ook hou je daardoor gewoon maandelijks een eisprong.

Je hoeft je geen zorgen te maken, na verwijdering van Mirena ben je meteen weer vruchtbaar (om precies te zijn, bij de eerstvolgende eisprong) en kun je veilig zwanger worden.

Maar vraag dit vooral ook aan je dokter. Die kan je hopelijk beter geruststellen dan een groep anonieme onbekenden op internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel!

Andere antwoorden (2)

Ga met zoiets naar de huisarts... Ik durf er niets op te zeggen... En dat moet je ook niet willen, daarvoor is een lichaam te kostbaar voor om dat zomaar aan een stelletje vraagjagers (is niet spottend hoor) te stellen en dan vervolgens daarop te gaan varen...

Ga lekker naar de huisarts, die kan het je haarfijn uit de doeken doen, je moet toch dat spiraaltje eruit laten halen, vraag dat dan meteen...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel!
Je zou na het verwijderen van het spiraaltje meteen vruchtbaar zijn, wat nog niet zegt wanneer je dan werkelijk zwanger bent natuurlijk. Ik sluit me bij XiniX en SuzyQ aan, de huisarts zal je daar zeker goed over kunnen informeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel!