Eigenlijk zijn we toch negen maanden ouder dan we nu al zijn?

Je zit tog al negen maanden in je moeders buik dan ben je tog al negen maanden oud. Waarom beginnen we dan met nul ?? deze vraag zit me al een tijdje dwars ik wil het zo graag weten....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Je zegt het goed in je moeders buik, dus je bent nog niet geboren, vanaf die tijd ga je pas tellen.

Als je geboren wordt dan begint dus je telling, zodra de navelstreng doorgeknipt is, ben je los van je moeder, zo zie ik het begin van een mensen-jaar!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar je bent tog al een mens in de buik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel,maar je ben nog een embryo en afhankelijk van de moeder, dus zodra je geboren word ben je mens, wat ik al zei de navelstreng verbindt je met de moeder, een maal doorgeknipt, ben je onafhankelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (8)

Omdat we dat zo besloten hebben.
Chinezen doen het weer anders daar zijn kinderen op het moment dat ze geboren worden 'e'en jaar oud. Dat is dan weer ies ouder dan de werkelijkheid, maar ach, het is maar een willekeurig gekozen startpunt dat voor iedereen geldt, dus in principe maakt het niet zoveel uit.

De geboorte is ook een vast moment waar iedereen doorheen gaat, dat goed te meten en voor iedereen waar te nemen is, maar het moment van bevruchting is bijna onmogelijk vast te stellen, dus dat zou gokken blijven.
Bovendien is niet elke zwangerschap even lang. Zo zijn mijn kinderen beide na zeven maanden geboren; zou je daar dan ook voor moeten corrigeren ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je pas op het moment van geboorte fysiek helemaal los komt van je moeder. Het is, zoals al gezegd, gewoon een afspraak die gemaakt is. En het is ook het handigste om dan pas te doen. Je weet namelijk op het moment van de eventuele bevruchting nog niet echt zeker of het ook gelukt is. De bevalling zelf is iets wat vaak niet echt onopgemerkt voorbijgaat...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet vaak niet de precieze dag dat de bevruchting heeft plaatsgevonden, dus dat is lastig tellen vanaf die dag.
En de telling word helemaal lastig, met de kindjes die te vroeg of te laat geboren worden.
Zoals anderen al zeiden, vanaf dat de navelstreng doorgeknipt word, is een mooi moment om de telling te beginnen.
13 jaar geleden
Er staan al veel goede antwoorden.
Wat ik nog wou toevoegen: waarschijnlijk zijn mensen al heel heel lang geleden begonnen met het tellen van de jaren, voordat we wisten wat een zwangerschap precies inhield en hoe lang die duurde!
Tegenwoordig weten we dat, maar vroeger niet.
Dus voor die mensen vroeger begon het leven pas als je het kindje zag!
Toen had je nog geen echo's enzo. Voor hun was het kindje nog niet echt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
simpel, in principe vieren we onze geboortedag (engels: birthday, duits: geburtstag)

1 jaar na je geboorte, betekend dus de viering dat je 1 jaar geleden geboren bent, enz enz...
13 jaar geleden
Ja, dat klopt, maar er wordt pas geteld vanaf het moment dat je geboren wordt. En niet iedereen is 9 maanden ouder. Denk aan vroeggeboortes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We zijn ouder dan de telling van onze levensjaren aangeeft, maar er is een soort afspraak dat we 'nul' zijn als we geboren worden en lichamelijk gescheiden van onze moeder, en 1 worden een jaar na die geboorte, enzovoorts.
Je weet nooit exact wanneer je leven als embryo begonnen is, zelfs niet als je ouders maar één keer seks zouden hebben gehad - dat eitje en zaadje kunnen soms dagen later versmelten, dus daar kun je geen exacte datum aan ophangen.
Maar ja, je leeft dus al langer dan die levensjaren aangeven.
Bedenk wel: die telling is sowieso vreemd, want je blijft een heel jaar lang even oud en dan ineens ben je in een seconde (feitelijk) een jaar ouder. Waarschijnlijk ook omdat het na een bepaalde leeftijd weinig verschil meer maakt: bij een baby is er een groot verschil tussen 1 maand en 5 maanden bijvoorbeeld, bij een volwassene maken die 4 maanden verschil niet erg veel uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zelf gaat ademen ben je een mensje. Voor die tijd zit je nog vast aan je moeder, een mensje in wording. Daar heb je een poosje voor nodig, want dat is een enorm karwei, mensje worden.
Als je wordt geboren krijg je een naam. Op je geboortedag. Dan ben je bewoner op deze aarde. En gaan de dagen ellen.