Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat zijn de symptomen van zwangerschap?

Toegevoegd na 10 minuten:
en waar krijg je dan meestal buikpijn? helemaal onder in je buik of midden ofzo? ik heb een hele rare kramp gehad gisteren en nu heb ik een beetje steken aan de zijkant van mijn buik.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt geen buikpijn bij zwangerschap.
Dus zal het wel iets anders zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik kan niet voor iedereen spreken, maar buikpijn is niet echt een symptoom van zwangerschap. De symptomen die je hier omschrijft lijken op iets ander. Verkeerd gegeten? Buikgriep, kolieken, e.c.t., als het aanhoudt is het raadzaam een dokter om advies te vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

misselijkheid, buikpijn (meestal niet altijd bij iedereen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet meer ongesteld worden....
Daarnaast gespannen borsten, lichte misselijkheid in het begin, later erger (kan), obstipatie, minder puistjes, lichte buikpijn.
Ben zelf zwanger en de eerste kwaaltjes waren echt: misselijkheid en gespannen borsten. Maar pas na 6 weken zwangerschap begon dit iedere dag, daarvoor had ik weinig last.

Het uitblijven van de menstruatie is meestal wel het eerste wat op een zwangerschap kan duiden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom zeg ik ook: meestal. Want bij het overgrote deel van de vrouwen is dit toch het geval, al blijven er natuurlijk uitzonderingen.
zere borsten, dikke buik natuurlijk, grotere borsten, kan zelfs melk uitlopen, misselijk, zin in andere dingen om te eten, zin om je huis aan te pakken........
ik was weer heel vrolijk en blij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ze allemaal wilt weten, moet je eens op de onderstaande link klikken. Daar staan ze allemaal.
Maar wat er allemaal staat, hoeft niet voor iedereen te gelden, dus maak je niet meteen druk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als eerste wordt het hormoon hCG gemaakt. Dat is goed te meten met een zwangerschapstest die je bij de apotheek kunt kopen. Het lijkt me verstandig als je die eerst doet om meer te weten.

Als je naar de dokter gaat met dit verhaal zal die ook eerst een zwangerschapstest adviseren.

Steken in je buik betekenen natuurlijk niet meteen dat je zwanger bent. Zeker niet als je opeens steken hebt. Door de aanmaak van hormonen verandert er van alles in je lichaam. Je merkt het meestal aan het uitblijven van de menstruatie en wat later ook aan misselijkheid. Maar lang niet in alle gevallen speelt dit zo. In ieder geval maakt ELKE zwanger vrouw het hCG aan, dus dat kan je eenvoudig zelf testen als je langs de drogist gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding