Is het een fabeltje of feit dat ananas helpt een bevalling op te wekken, of zelfs een miskraam als de zwangerschap nog niet zo ver is?

Mijn schoonmoeder zei dat altijd, maar nu lees ik het wel vaker. Kun je van (verse?) ananas een miskraam krijgen, en kan het de bevalling opwekken als je 40 weken bent? Graag feiten, niet meer fabeltjes ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Datzelfde argument had ik altijd als het ging om de combi van borstvoeding geven en olijven/uien etc eten. Dan zou de baby krampjes krijgen. Maar rond de Middellandse zee eten ze niet anders, en dan zouden de baby's daar voortdurend kramp moeten hebben. Misschien zit er ook een element van gewenning in ?

Het beste antwoord

Interessante vraag. Ik wilde me hier binnenkort in verdiepen. Het schijnt te kunnen helpen als je over de uitgerekende datum bent. Word gebruikt om te voorkomen dat je in het ziekenhuis moet worden ingeleid. Zelf heb ik geen keiharde bewijzen maar tijdens de zwangerschapsyoga. Noemde de docent dit ook. Ze heeft dit in haar werk vele keren geadviseerd en gezien dat het werkte. Ananas in combinatie met oa mango en tonic. En dan niet een paar stukjes ananas maar echt een flinke hoeveelheid. Lijkt me geen straf, ben gek op mango en ananas. Als het zover is zal ik het je laten weten, nog drie weekjes :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is echt een fabel en dat is een feit!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist niet slecht, een ananas bevat best veel foliumzuur voor fruit, en is dus verstandig om te nemen, ook al voor je zwanger wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ananas eten werkt net zo goed als met je blote voeten over het strand lopen.
Niet, dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een fabeltje met een heel kleine kern van waarheid. Het hart van een ananas dus niet het deel dat je normaal eet!) bevat kinine. En kinine kan in hoge doses een abortus veroorzaken. Zie bijvoorbeeld in de bron de bijsluiter van kininetabletten, hier staat dat risico in vermeld.

Maar in de praktijk: Je moet wel héél veel ananashart oppeuzelen om aan zo'n hoge dosis kinine te komen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij alledrie mijn kids heb ik alles geprobeerd. Ook ananas eten. Wandeling onder de volle maan. Blote voeten op het strand. Springen (niet aan te bevelen). Gedurende de zwangerschap heb ik ook ananas gegeten. Niet beginnen bevallen.

Een vriendin van me geloofde daar ook in. Tijdens de zwangerschap at ze totaal geen ananas! Op het einde wilde ze ook dat er eindelijk schot in de zaak kwam. Toen ging ze tonnen ananas eten. En dat hielp dus bij haar ook niet. Bij alle vier de kids hield ze deze 'techniek' vol. Maar ze is er niet mee geholpen geweest, ze heeft nog een week langer rondgelopen dan verwacht.