Mijn vriendin is 27wk zwanger, en is net flauwgevallen ivm te lage bloeddruk. Helpt zoute drop hiertegen?

Ze stond voor de rij in de kassa te wachten en zakte ineens onderuit. Ze is niet lang 'out' geweest, maar de schrik zat er goed in en omdat ze de baby niet meer voelde bewegen is ze toch even naar het ziekenhuis gegaan. Gelukkig blijkt alles goed te zijn met moeder en ongeboren kind, maar mijn vraag is nu, -mede omdat moeders van zichzelf al een lage bloeddruk heeft (120/60), is het misschien een goed idee om de boel wat op te krikken met zoute drop, of zwart-wit poeder o.i.d.?

Of heeft dit geen zin en is het advies hetzelfde als wat ze in het ziekenhuis zeiden; lekker rustig aan, goed eten etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Zout is alleen slecht tijdens dat zwangerschap als je last hebt van een te hoge bloeddruk.
Aangezien een te hoge bloeddruk vaak voorkomt tegen het eind van de zwangerschap, wordt algemeen aangeraden om op te passen met zout.
Bij een te lage bloeddruk geld dat dus niet.

Ik zou het niet op gaan krikken met veel drop.
Met normaal zout gebruik bij het eten is echter niks mis. Misschien dat ze de laatste tijd juist bewust weinig zout heeft gebruikt omdat dat vaak aangeraden wordt.

Met rustig aan doen en goed eten is natuurlijk ook niks mis.

Toegevoegd na 5 minuten:
bron: zwangere zus die af en toe bijna gek wordt, want bijna alles is slecht..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje, ze is juist heel erg terughoudend met zout e.d. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Whoahaha vooral je toevoeging! Fantastisch. Wij kunnen hier ook al geen 'wij jonge ouders' meer open slaan zonder jeuk te krijgen...Maar, wacht eens...jeuk tijdens de zwangerschap? Dat kan ook nog duiden op leverproblemen!! OMG! Heelp! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoveel mogelijk normaal proberen te doen.
Natuurlijk oppassen met dingen die echt bewezen slecht zijn. (rauw vlees enzo)
En een beetje plezier er mee hebben..
(ik heb makkelijk praten hoor)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had je 2e reactie nog niet gelezen toen ik reageerde op je 1e reactie. Haha, echt erg he.
Misschien maar helemaal niks meer eten. Daar heb ik nog geen onderzoeken over gezien. :-P

Andere antwoorden (7)

ze kan beter rustig aan doen en gezond eten.
teveel zout is helemaal niet goed als je zwanger bent.
maar een paar dropjes kan ze wel nemen., maar denk niet dat dat meteen helpt.
13 jaar geleden
Lijkt me geen goed idee om zoute drop te eten.
Een fijn ontspannen leven, met genoeg tijd voor zichzelf, lijkt mij veel beter en verantwoordt om de zwangerschap door te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zout geeft een wat hogere bloedruk,maar voor de rest zou ik me toch maar aan het advies van het ziekenhuis houden
13 jaar geleden
Om zeker te zijn kun je het beste maar het advies van het ziekenhuis opvolgen. Verder zal de bloeddruk omhoog gaan door wat meer te bewegen, bijv. wandelen en fietsen of zwemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zout helpt idd tegen lage bloeddruk, maar het is toch verstandiger even naar de huisartsenpost te rijden, en daar informatie in te winnen. Ga niet uit jezelf klooien met het kostbaarste wat je hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeker niet durven klooien met vrouw en ongeboren kind. Dank voor uw advies waarde Moolkeesje! :)
Je schijnt juist te moeten minderen met zout tijdens je zwangerschap. Dus nog meer zoute drop gaan eten lijkt me niet verstandig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pakje sinaasappelsap in dr tas stoppen.
Is meestal heel goed als je een lage bloeddruk hebt.
En t is gezond!!