Kan het dat wanneer je een vreemde ontmoet(op straat,internet,etc.) ,dat je metéén een onverklaarbare (gevoels-)energie gewaarwordt?

Is het zo,dat wanneer je een bepaald iemand ontmoet,(dus: reëel of virtueel) metéén kunt aanvoelen---hoe onlogisch dat ook klinkt,dat wéét ik,want ik ben altijd gefocused op het "bewijsbare" -

of die persoon het beste met je voorheeft of je,zeg maar, onderuit tracht te halen?(=voor eigen gewin zeg maar,van wát voor aard of met wat voor bedoeling dat dan ook is)...

een eerlijk en deskundig antwoord a.u.b.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk kan dat... wees alleen heel voorzichtig met internetgebeuren (heb ik met schade en schande geleerd): over het algemeen zie je alleen (behalve met webcam) getypte zinnen... geen gezichtsuitdrukking, geen lichaamstaal, geen intonaties in een stem... dan is het heel makkelijk om foutieve interpretaties te maken en het is ook een heel simpele manier om iemand op diverse manieren een rad voor de ogen te draaien. Hoop dat je hier iets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja,ok! dank u wel voor uw advies en antwoord!
mijn vader waarschuwt me óók altijd hoor,om voorzichtig te doen,daarom is deze site van GV wel cool,want je kan iemand blokkeren en zo.
thx! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iedereen bij deze héél hartelijk thx voor jullie antwoorden.
ik heb wéér een moeilijke keus meten maken over wie het beste antwoord gaf,maar uiteindelijk is het het antwoord van susyQ geworden.
dank daarvoor.

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Iets aan hoe de ander zich gedraagt geeft je dan direct, intuïtief, het gevoel dat het goed zit. Jammer genoeg kan het ook dat je je enorm vergist, want er zijn mensen die er heel goed in zijn om zich precies zo te gedragen dat ze dat gevoel bij je opwekken.

Mijn advies: vertrouw je gevoel, maar vergeet niet om ook je hersenen te raadplegen.

Iemand die werkelijk het beste met je voorheeft, zal zich nooit beledigd voelen als jij voorzichtig doet, bijvoorbeeld niet mee naar zijn/haar huis gaat in real life, of geen persoonlijke gegevens geeft op internet.

Iemand die wél probeert om je onvoorzichtige dingen te laten doen met het argument 'je kunt me vertrouwen', is per definitie iemand die *niet* het beste met je voorheeft en die je *niet* kunt vertrouwen. Ook niet als je het gevoel hebt dat het goed zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, dat kan zeker. Je geeft eigenlijk al een beetje antwoord in je eigen vraag. Kennelijk heb je zoiets wel eens ervaren. Met sommige mensen heb je meteen een klik, hetzij in levende lijve, hetzij virtueel op internet. Deskundigheid is hier niet zo aan de orde; het gaat meer om gevoel. Als je iemand ontmoet en je gevoel zegt: hij/zij deugt, dan is dat in jouw beleving zo en de eerste indruk is meestal raak. Krijg je de verkeerde kriebels bij iemand, idem. Maar je kunt je vreselijk vergissen met mensen. Was iemand gisteren nog ontzettend sympathiek, blijkt het vandaag een lul te zijn. Heb je je hele vertrouwen in iemand gesteld, gaat diegene met je integriteit aan de haal. Niets menselijks is mensen vreemd! Maar vertrouw op je eigen intuïtie. Meestal zit je dan wel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het kan. Heb zelf een paar keer meegemaakt dat ik iemand tegen kwam op straat, een vreemde, en dat ik diegene aan keek en er een soort electrische schok door mijn lijf ging en een onheilspellend gevoel. Alsof je instinct waarschuwt dat je weg moet wezen. Nu ben ik heel nuchter in dit soort dingen, maar ik vertrouw er toch maar op. Denk maar aan hoe kleine kinderen puur op hun gevoel af gaan en dat we dat vermogen afleren als we ouder worden en geconditioneerd worden. Dus ik zou zulke signalen zeker serieus nemen, maar ook je verstand erbij houden en je niet blind staren op een gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb beiden zelfs wel eens meegemaakt. Een jongen keek mij altijd vuil aan, en ik keek net zo vuil terug. Dat was vanaf het moment dat wij elkaar voor het eerst zagen. En sindsdien keken wij elkaar dus elke keer vuil aan, zonder enige reden. Ik denk dat dàt weer komt door onze vooroordelen; mensen die in jouw hoofd een onaardig gezicht hebben mag je bij voorbaat al niet.

Daarnaast heb ik dus ook heel vaak met een meisje gehad, die ik nog nooit eerder had gezien/gesproken, dat wij allebei vanaf de eerste keer dat wij elkaar zagen vriendelijk naar elkaar lachten. Het is heel apart, maar op de een of andere manier voel je blijkbaar wel enige affectie.

In beide gevallen was het dus zo, zoals in je vraag wordt gesteld, dat we metéen iets hadden van 'ja' of 'nee'.. Dus ik zou zeggen dat het wel kan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja,heb ik óók wel 's weet je!
misschien dat je zo iemand associeert met vorige ervaringen? of die nou goed of slecht waren bedoel ik.
ok,thx! :)
Bij sommige mensen voel je intuïtief al meteen na de eerste blikken of je ze al dan niet kunt vertrouwen.

Desondanks blijft het noodzakelijk je koppie er altijd bij te houden..omdat er ook 'mooipraters' op aarde rondlopen.

Dat zijn dus de mensen die een vlotte babbel hebben en een eerlijke uitstraling..maar die je toch een oor aannaaien..als je niet oppast.

Het is daarom verstandig niet meteen je volle vertrouwen zomaar aan iedereen te schenken..maar enige reserves in te bouwen.

Wat ik jou hier aanraad, doe ik zelf doorgaans niet..haha.

Ik zelf ga eigenlijk vrijwel altijd op van mijn gevoel af..

Ik weet namelijk niet hoe sterk jouw intuïtieve gevoelens nu al ontwikkeld zijn. Dat weet je zelf veel beter dan ik.

Vandaar dus dat ik je hier tot enige terughoudendheid maan.

Maar naarmate je meer en meer ervaringen met je eigen intuïtie opdoet..kun je daar steeds meer op vertrouwen...en kun je je reserves langzaam wat afbouwen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook een mooi antwoord!
dank u wel! :)