hoe kan je je vriend laten merken dat je naast hem ook een leven hebt?

Ik richt me nu echt te veel op me ventje, het is karel dit en karel dat '' om zijn naam niet te noemen''
Hoe kan ik nou eens overkomen dat hij me meer interessant gaat vinden?
Dat ik meer het idee hebt dat hij voor me moet vechten...
Hij heeft me al, maar toch ...

Weet jij het antwoord?

/2500

Je geeft het antwoord zelf al maar je ziet het niet.] 'Het is Karel dit en Karel dat' , Karel krijgt zo dus nooit het gevoel dat hij moeite voor jou moet doen want je staat toch voortdurend voor hem klaar, dus waarom zou hij? Ga lekker eens je eigen ding doen, zoek een hobby, ga uit eten met je vriendinnen en zeg dat hij maar eens een keer zelf voor zijn eten moet zorgen. Laat hem eens met initiatieven komen om samen iets leuks te gaan doen en maak het hem niet te makkelijk!

Zeg eens op het juiste moment NEE.

Dat jij altijd voor hem klaar dat is jouw verantwoording, dat zijn dingen die jij zelf doet. Dat jouw vriend naast jou ook nog een leven heeft met z'n vrienden dat vind ik juist heel gezond. Het is juist belangrijk dat je naast je relatie ook je eigen dingen blijft doen.

Je wilt weten hoe je kunt voorkomen dat hij je niet meer interessant zal vinden. Dit is al de verkeerde insteek. Luister maar eens naar jezelf, deze hele vraag is alwéér gericht op je vriend, niet op jezelf. Ik zou zeggen: stel je niet als doel om je vriend te laten merken dat je naast hem ook een leven hebt, zoek gewoon voor jezélf een leven naast je vriend. Zoek een hobby. Spreek af met vrienden. Ga ook eens uit zonder dat hij erbij is. Gewoon omdat het leuk is ook eens iets voor jezelf te doen in plaats van altijd maar samen.

Door je wat onafhankelijker op te stellen tegenover hem. Gewoon ook meer je eigen ding doen. En met hem gaan praten wat hij wil en hoe hij denkt over een leven met jou. Wat denkt hij over een toekomst met jou en hóe wil hij die met jou invullen? En het méést belangrijke: voor jezelf opkomen,d.w.z.: laat merken dat jijzelf óók je behoeften hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100