Problemen met een vriendin van mij.

Ik heb steeds vaker problemen met een goede vriendin van mij. Zo 'vergeet' ze telkens afspraken van ons als het haar maar beter uitkomt (tenminste, dat idee heb ik).
Ook doet ze de laatste tijd heel onverschillig tegen me. En als ik daar dan iets over zeg dan reageert ze er heel flauw op, en 'begrijpt ze niet wat ik bedoel'.
Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Oplossingen? :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Ga lekker dingen doen met andere vriendinnen en vertel haar een keertje over je uitjes.

Het lijkt me dat je behoefte hebt aan duidelijkheid. Deel met haar wat jij hoort en ziet en wat het jou doet. Spreek alles uit in de ik-vorm om te voorkomen dat er strijd ontstaat. Bv. Ik merk dat afspraken niet doorgaan i.p.v. jij vergeet afspraken. Daarna geef je aan wat jouw wens is. bv. Ik wil duidelijk hebben waar ik aan toe ben. Kun je aangeven wat jij wilt? Je zet 'vergeet' al tussen haakjes en het klinkt als een oordeel. De grootste valkuil in een dialoog. Lees eens het principe van geweldloos communiceren van Marshall Rosenberg. (erg leerzaam boek) Het gebruik hiervan zorgt voor dialoog in plaats van strijd

Wees eerlijk tegen haar en vertel haar wat je de laatste tijd is opgevallen aan haar gedrag naar jou toe. Geef haar een makkelijke kans om jullie vriendschap te beëindigen door te zeggen dat je het gevoel hebt dat ze niet meer zoveel om jullie vriendschap geeft en of ze er liever mee stopt (of elkaar minder gaan zien). Misschien raak je haar als vriendin kwijt, maar iemand als zogenaamde vriendin proberen aan te houden is een verspilling van je tijd. Die kun je beter besteden door op zoek te gaan naar een nieuwe vriendin.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100