Hoe belangrijk is het uiterlijk nu daadwerkelijk voor een vrouw of is het karakter belangrijker ?

Men zegt altijd dat via genen de vrouw het karkater veel belangrijker vind maar is dit wel zo? Valt de vrouw op een man met een sterk karakter of speelt het uiterlijk ook een rol...

Wil graag de mening van vrouwen ben benieuwt!!!

Toegevoegd na 7 minuten:
side note:

Met karkate bedoel ik veel zelfvertrouwen en je niet laten doen bv.
niet puur een lief karakter;

Toegevoegd na 14 minuten:
OFtuwel uitstraling

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Uiteindelijk speelt karakter altijd een rol. Vooral als je een relatie met iemand aan wilt gaan. Je kan niet "romantisch" met iemand samen zijn als je die persoon niet kan uitstaan lijkt me. ;)
Wat voor een karakter dat moet zijn verschilt ook per mens.
De één wilt een extraverte man de ander introvert..

Het is wel zo dat de één meer waarde hecht aan uiterlijk dan de ander. En sommige mensen zijn ook gewoon ronduit oppervlakkig.. en zullen misschien zelfs niet eens de moeite nemen te praten met iemand die niet in hun plaatje past.

En meestal speelt uiterlijk wel een een rol op het eerste gezicht (liefde op het eerste gezicht), maar daarna moet er natuurlijk wel meer zijn..
Alleen een maar een mooi pakketje heb je niets aan.

Het kan ook zo zijn dat je je in de eerste instantie je niet zo voelt aangetrokken tot iemand, maar naarmate je diegene leert kennen groeit er iets..
Schijnt dat feromonen inderdaad ook een rol spelen. Kan zijn dat je iemand aantrekkelijk vind maar zijn/haar geur stoot je af.
Het is niet het één of het ander... het is per persoon anders.
Daarbij denk ik ook nog dat leeftijd een rol speelt.. naarmate men ouder wordt zal het uiterlijk minder belangrijk worden...
Schoonheid is vergankelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Een mooi uiterlijk is uiteraard leuk meegenomen, maar de verpakking veroudert, blijft niet mooi.
Een karakter zal (als het goed is) niet veranderen.
Ik geef dus de voorkeur aan een mooi karakter.

Toegevoegd na 8 minuten:
In navolging van je toevoeging: Ik zal eerder vallen voor een doortastende, zelfverzekerde man, dan voor een weifelaar, zelfs als de weifelaar een topmodel is.

Zelfverzekerde mannen geven (al dan niet terecht) een bepaald gevoel van veiligheid, "als er iets mis gaat, dan weten zij wel wat te doen"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel nobel om te zeggen dat karakter belangrijker is. Uiteindelijk is het dat ook wel, maar als je iemand voor het eerst ontmoet dan is de eerste indruk toch gebaseerd op uiterlijk. Pas later ontdek je de innerlijke schoonheid van een mens.

Pas als je ze beide hebt verenigd kun je zeggen of je op iemand valt of niet.

Alleen blinde mensen zullen puur op karakter af gaan, ieder ander zal bewust of onbewust toch het uiterlijk mee laten tellen. Je hebt je zintuigen niet voor niets toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk is het uiterlijk in eerste instantie belangrijk. Dat is het eerste waar je naar kijkt.
Vervolgens kijk je al snel naar het karakter.
Ik ben eens hopeloos verliefd geweest op een hele lelijke jongen maar met een geweldig sprankelend karakter.
Hij zat dan ook nooit zonder vriendin.

Dus als het puntje bij het paaltje komt is het karakter belangrijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg altijd: Uiteindelijk is iedereen oud en lelijk, dan kun je beter voor een lieve man kiezen!

Uiterlijk doet mij niet zo veel, ik wil een man die mij kan laten lachen, die er voor mij is als ik hem nodig heb, en die mij begrijpt. Als die toevallig een goddelijk lichaam heeft is dat leuk, maar het is niet nodig.

Meestal zijn de mooie mannen niks aan. Ze weten van zichzelf dat ze er goed uit zien, en gaan zich dan overdreven macho en zo gedragen, voor mij een afknapper.

Doe maar een goed karakter!
13 jaar geleden
Als ik jou zie staan aan de andere kant van de kamer, zie ik je uiterlijk, niet je karakter. En vrouwen zijn net zo gevoelig voor uiterlijk als mannen. Hoe zeer je verder ook op iemands karakter valt, vaak vind de eerste schifting van potentiële kandidaten toch plaats op basis van uiterlijk.

Dus ja, ook voor vrouwen is (met een enorme snuf generalisatie) het uiterlijk van de man of vrouw absoluut belangrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uiterlijk is heel belangrijk voor mij. Gelukkig is smaak bij iedereen anders en vind niet iedereen dezelfde man mooi.

Maar verstrijken de jaren dan wordt het uiterlijk minder belangrijk en gaat het karakter meer tellen. van puber naar adolescent naar volwassenen.
Het karakter van de man moet bij het karakter van de vrouw passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk speelt het uiterlijk een rol, maar het is de chemie tussen mensen die bepaalt of je je tot iemand aangetrokken voelt. Dat is een combi van uiterlijk (= houding, geur, manier van bewegen, oogopslag, etc. - kenmerken die uiterlijk lijken, maar vaak veel zeggen over iemands karakter.) Bij de laatste man op wie ik verliefd ben geworden, kwamen communicatie en intelligentie op de eerste plaats. Toen was het nog even afwachten of ook de rest zou klikken. Is dik in orde gekomen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiterlijk is mooi meegenomen maar het gaat toch echt om het innerlijk. Karakter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zelfverzekerheid vallen vrouwen op (ik ook) maar ben ook achter met leuk uiterlijk ,duur uitziende gadgets en merkkleding en achter komen dat ze later tot hun oren in schulden zitten.nee is niet juiste manier.
Oprechtheid en eerlijkheid en gewoon persoonlijke aandacht(niet materieel) daar vang je vrouw mee.
Wij willen niet achter komen dat het in het begin hemel en aarde bewegen om vervolgens jaar later als zoutzak op bank zitten.echt karakter is veel belangrijker en een vrouw die beweerd dat goede seks niet belangrijk vind liegt! Blijf altijd haar op voetstuk plaatsen dan komt het vanzelf goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe jonger een meisje is vanaf puberleeftijd gezien dan, hoe belangrijker het uiterlijk van een jongen is. je wilt dan graag benijd worden door andere meiden omdat zo`n mooie jongen een soort bevestiging geeft dat jij mooi genoeg bent om uitgekozen te zijn door zo`n mooie jongen. Pubers zijn soms zo onzeker over hun uiterlijk dat het ze in feite niet uitmaakt wanneer dit een 'loverboy' blijkt te zijn. Ze zijn dus in feite verliefd op zijn uiterlijk en niet op zijn karakter. De zeldzame keren dat hij dan nog charmant is, zijn voor hen reden genoeg om bij hem te blijven. Voor de meeste vrouwen geldt het karakter meer in het dagelijks leven. Een goed uiterlijk is mooi meegenomen want het oog wil ook wat, maar is eigenlijk bijzaak, want van een mooi bord alleen kan je niet eten. het gaat erom wat er in dat bord zit om te eten. Het gaat uiteindelijk om samen leven en daarvoor is het belangrijk dat zijn karakter goed samengaat met het jouwe. De persoonlijke 'klik' moet er zijn, waardoor jij je als vrouw prettig voelt bij hem en hem graag om je heen hebt of als vader kan zien voor evtl. kinderen. Als karakers botsen kan de man nog zo knap zijn om te zien, maar lang samen zijn is er dan niet meer bij of je moet iemand zijn die dat juist leuk vindt. Voor een leven samen is m.i. het karakter doorslaggevend.

Toegevoegd na 12 minuten:
Voor mij is belangrijk dat een man intelligent is, welbespraakt, goede manieren heeft, positief is,zichzelf kent dus zelfbewust en geen twijfelaar. Hij moet krachtig en beschermend zijn en respect opbrengen voor mij en mijn mening. Hij moet dus in zijn voor samenwerking. Ik vind dit van belang omdat er niets zo funest is als 2 verschillende inzichten bij de opvoeding van kinderen.
Ik had dus veel noten op mijn zang maar op elk potje past een dekseltje en ik heb mijn precies passend dekseltje gevonden in een niet echt mooie man maar wel een erg innemende die het met iedereen goed kan vinden. Hij is gek op zijn gezin en zou er zijn leven voor geven als het moest en dat vind ik belangrijker dan alleen een facade die mooi is om naar te kijken.
amc
13 jaar geleden
Iedereen houd van uitstraling!

Alleen heeft iedereen daar een ander beeld van...
De ene vrouw had van een man die opvalt een zelfverzekerde man die bij iedereen in de smaak valt.

Terwijl andere vrouwen daar helemaal niet van houden.
Andere vrouwen houden van lieve rustige mannen die niet opvallen.

Iedereen heeft dus een andere definitie van uitstraling.

Vraag jezelf af op wat voor vrouwen val jij? En als je de vrouw hebt gevonden waar jij gek op bent dan kom je er vanzelf wel achter hoe zei over jou denkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste indruk is in principe het uiterlijk, maar dan wel uit de referentie van de vrouw zelf. Dit heeft met het verleden van de vrouw te maken: welke uiterlijkheden associeert voor de vrouw met positieve punten?
Vrouwen zoeken een goede partner voor zichzelf en eventueel een man die ook een goede vader akn zijn voor de eveneens eventuele kinderen. Dus dat betekent naast een aantrekkelijk uiterlijk (dat gezondheid en welzijn kan uitdrukken) ook het karakter van belang is.

Uiteindelijk is het karakter van belang, maar ook dat is altijd vanuit de persoon zelf. Een meegaande vrouw zoekt bijvoorbeeld een dominante man. Een ambitieuze vrouw zoekt bijvoorbeeld een minder ambitieuze man die huisvader wil zijn.... Dit zijn voorbeelden.
Uitstraling is m.i eigenlijk het verlengde van het uiterlijk maar zegt wel wat meer over het innerlijk. Hoe zelfverzekerd ben je of hoe zelfverzekerd lukt het je om bij de ander over te komen...

Dus het uiterlijk is van groot belang, maar als de kinderen later het huis uit zijn zou het fijn als die knappe vent niet een saaie chagrijn is die bij elk probleempje naar zijn moeder toe rent. Dus het innerlijk is net zo van belang, als mogelijk zelfs meer van belang.