Eens vreemdgaan, altijd vreemdgaan?

als een man voor de 1e x vreemd gaan, betekent dit dan dat het hek van de dam is, en zal hij het de volgende keer weer doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

daar kan een ander natuurlijk nooit antwoord op geven...

maar wellicht is jouw vraag een andere: kan ik mijn man nog wel vertrouwen als hij eenmaal is vreemd gegaan?

en ook die vraag kan niemand anders dan jij zelf beantwoorden...

ik persoonlijk zeg: ik wil een vent die onvoorwaardelijk voor mij en voor mij alleen kiest... en daar hoort vreemdgaan niet bij... ... dumpen die vent...

maar ja ...de ervaring leert dat ik er wel een paar jaar over heb gedaan om de daad bij het woord te voegen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sterkte ermee...

Andere antwoorden (13)

Als ie een partner vind waar die man heel erg tevreden mee is, bestaat er een kans dat ie het niet meer zal doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is afhankelijk van hoe verbonden de man zich voelt met zijn partner en hoe schuldig hij zich voelt na de eerst keer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat vind ik wel .
Als je relatie goed is denk je daar niet aan .
Ook al is je relatie wat minder stabiel
Draai de vraag eens om.
Ik zal het vertrauwen in mijn vrindin kwijt zijn .
Het iedee aleen al
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.
De man is polygaam, dus maak je geen illusies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het laat alleen zien dat er in die man even een ander belangrijker was dan jij...
En dat kan heel veel zeggen, maar ook weer niet...
Het kan zijn dat hij niet meer van jou houdt en dus zijn ogen naar buiten richt... En dan kom je ze tegen natuurlijk...
Of hij is overdonderd en heeft zich laten nemen, dan kun je de man eens vragen of het een incidentje was of een afspiegeling van iets structureels en dan zou je kunnen gaan vrijen met die man en dan voel je of hij gejokt heeft of niet... Als hij er niet helemaal bij is, dan jokt hij... Als hij er wel helemaal bij is dan weet je dat het een incidentje was, waar hij wellicht slachtoffer was en liet alleen zien dat je man dus een levende man is...

Checken dus... En je gevoel zal je meer uitsluitsel geven dan wat je man zegt... Dus vertrouw op je gevoel...

vandaar...

Toegevoegd op 16-05-2009 11:07:49
Wat ik merk aan de andere antwoorden en uitspraken van jou, zeg ik nu: Wegwezen bij die vent... No more talking... Beat it...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige wat ze heeft gedaan is toch nog maar 1 vraag gesteld?
Welke andere antwoorden en uitspraken bedoel je dan. Want zomaar bij iemand weggaan kan een hoop rotzooi met zich meebrengen. Des te meer als je al getrouwd bent. Bij een korte relatie gaat dit echter een stuk minder op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze heeft bij andere vragen andere zaken geopperd toch... Wat ik zeg is dat je door zo te reageren meteen heel veel duidelijkheid krijgt... Ik ben zelf uit huis gegooid terwijl ik 4 kinderen moest achterlaten, dus ik weet waar ik over spreek...
Maar door zo te reageren wordt er wel heel snel wat duidelijk en in feite is de man, door vreemd te gaan, degene die de knuppel in het hoenderhok gegooid heeft...
ga ervan maar uit ja, tis een karakterfout mijns inziens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een hond eenmaal (schapen) bloed geproeft heeft zal hij dat weer willen, die worden dus afgemaakt.
De vergelijking is een beetje cru, maar in essentie komt het dicht bij de werkelijkheid.
Er zijn wel verzachtende omstandigheden, was hij dronken? Maar dan nog. Ik denk dat je vertrouwen dusdanig geschaad is dat je altijd zult blijven twijfelen.
Dumpen die gast of je moet er zelf voordeel bij hebben om bij hem te blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
het hek is van de dam, en word steeds onvoorzichtiger, eerst bang dat je erachter komt, maar elke keer als dat niet gebeurt of elke keer dat hij er mee weg komt zonder consequenties dan is het hek van dam.
uit mijn ervaring is gebleken dat als je vergeeft het even goed gaat en dan weer fout, notabene 2 weken voor mijn huwelijk, toen ben ik er mee gekapt. en alles en iedereen op het laatste moment afgezegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk eerder dat het is: "twee keer vreemdgaan, altijd vreemdgaan."
Ik vind namelijk dat het heel menselijk is om een keer een fout te maken, een slippertje zogezegd. Tuurlijk is dat verschrikkelijk voor de partner en moet er heel wat vertrouwen hersteld worden, maar een foutje..ok.
Doet hij (of zij!) het een tweede keer, dan kun je je afvragen of deze persoon wel zo betrouwbaar is. Dan is er geen sprake meer van een vergissing of een slippertje. Dan weet je waar je aan begint.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Merve;

Als je hier een positief antwoord op geeft ga je er kennelijk van uit dat alle mannen, hun partners en hun relaties gelijk zijn. Lijkt me niet, dus ik denk zelf dat het antwoord nee is. Daar zeg ik niet mee dat het goed is als een man (of een vrouw....) vreemdgaat, laat dat duidelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht zit er iets mis in de relatie van die man waardoor de kans aanwezig is dat hij in de toekomst opnieuw vreemd zal gaan.
Ik denk overigens dat iedere man van nature polygaam is en zelf de keuze maakt om monogaam door het leven te gaan (net als ik overigens).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer ik afga op eigen ervaring en wat ik om me heen zie, moet ik helaas bevestigend antwoorden. Vreemdgaan is een beslissing die mannen (en vrouwen) nemen op een moment dat ze ook kunnen kiezen het NIET te doen. Alcohol en/of drugs de schuld geven is te makkelijk, ook hierin heb je hieraan voorafgaand een keus gemaakt. Een ding is zeker, het vertrouwen wordt geschaad dus je bent een enorm stuk fundering van je relatie kwijt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij jou bedrogen heeft één goeie raad: ander en beter. Als hij éénmalig in het verleden een ander heeft bedrogen: geen probleem van maken. Méér dan één keer gedaan: hard gaan lopen!