Hoe kun je weten of iemand thuis word mishandeld of in de handen ligt van een loverboy?

Ik wil het toch ff weten, voor de zekerheid, want het kan zomaar zijn dat dat in mijn omgeving gebeurd.....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

op de een of andere manier het vertrouwenwinnen van het mogelijke slachtoffer. En hoe je dat doet, is voor iedereen anders ben ik bang, dus kan ik niets van zeggen
13 jaar geleden
Ik heb het idee dat een man die zijn vrouw mishandelt haar niet gauw meer alleen ergens heen laat gaan.
Hij wil controle over haar hebben. Als je een vrouw kent, die je nooit meer zonder haar man of vriend mag zien, als hij altijd de telefoon opneemt, als je het idee hebt dat hij je boodschappen niet meer doorgeeft, dan is het taak op te letten.
Hoewel... je kan weinig doen, als je te hard probeert haar los te rukken, kan het averechts werken..
Je zou in zo'n geval aan kunnen geven er voor haar te zijn...
Met loverboys zou het ook wel zo kunnen werken, dat je zo'n meisje nooit meer alleen te spreken krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
signalen voor loverboy slachtoffers:

Er is een reeks symptomen die erop kunnen duiden dat een meisje onder invloed van een loverboy staat. Trek echter geen overhaaste conclusies en raadpleeg bij twijfel een deskundige.
Gedrag en houding naar anderen
Het meisje heeft opeens afwijkende normen, veel belangstelling voor bepaalde (oudere) jongens en seks, weinig binding met thuis, veel nieuwe contacten. Ze daagt uit, reageert spanningen af of stelt zich juist extra sociaal wenselijk op (om geen wantrouwen te wekken).

Gedrag en houding ten opzichte van omstandigheden
Het meisje is snel wisselend qua emoties en is weinig flexibel. Zij ziet niet in hoe zij zelf situaties kan veranderen en heeft het idee dat alles háár weer 'overkomt'.

Uiterlijk en fysieke gesteldheid

Uiterlijke verschijning uitdagend.
Anders qua kleding en make-up.
Juist heel verzorgd qua uiterlijk.
Moe en vermagerd.
Psychosomatische klachten.
Sporen van lichamelijk geweld.
Verwondt zichzelf.
Vermoeden van drugsgebruik.
Tatoeage met jongensnaam.
Houding ten opzichte van zichzelf

Lage zelfwaardering.
Lijkt geen identiteit te hebben.
Onderschat of overschat zichzelf.
Depressief.
Snel beïnvloedbaar.
Durft of kan geen grenzen aangeven.
Gedrag (algemeen)

Plotselinge huilbuien/ woede-uitbarstingen.
Terugtrekgedrag.
Extreem vrolijk gedrag (masker).
Totaal ander gedrag op verschillende plekken.
Wordt continu gebeld op haar mobieltje.
Heeft jongens om haar heen.
Wordt opgehaald door oudere jongens.
Noemt steeds dezelfde jongensnaam.
Drinkt en/of blowt.
Gaat extreem vaak uit.
Hangt veel op straat rond.
Ziet er plotseling afwijkend uit.
Thuis en op school veel problemen
(wegloopgedrag, spijbelen, slechte prestaties).
Niet aanspreekbaar op haar gedrag.
Stelen om schulden te kunnen betalen.
Vermijdt het onderwerp prostitutie of projecteert dat
op anderen.

huiselijk geweld is veel lastiger daarom geef ik maar op de helft van je vraag antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn 2 vragen. Ik zal ze beide proberen te beantwoorden.

Hoe je weet of iemand wordt mishandeld is heel moeilijk. Maar er kunnen wel degelijk aanwijzingen zijn. De meest duidelijke signalen kunnen blauwe plekken zijn, die op plekken zitten waar je je niet zo snel zal stoten. Of gekke verklaringen voor blauwe plekken. Daarnaast kan je het merken aan iemand die niet graag thuis is of als iemand vanuit huis gedwongen wordt vaak thuis te zijn. Iemand die mishandeld wordt zal vaak wel signalen geven, maar die zijn voor anderen niet altijd even goed te herkennen. Je kan altijd advies vragen bij je eigen huisarts, Bureau Jeugdzorg of het AMK.

Of iemand in handen is van een loverboy is denk ik al uitgebreid beantwoord. Er zijn verschillende signalen. Om een meisje (meestal meisjes ga ik van uit) uit de handen van een loverboy te halen is heel lastig waar veelal instanties voor aan de pas moeten komen. In het algemeen zal een meisje in ieder geval een laag zelfbeeld hebben en altijd excuses hebben om het gedrag van de jongen in kwestie goed te praten.