Vast wel. Als je googled op HSP vind je vast wel iets, en er bestaat ook een hsp-forum waar je deze vraag kunt stellen.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://alohakia.nl/frames/l1/index.php?page=7
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hooggevoelig; kwetsbaar of krachtig?

Hooggevoelige of hoogsensitieve personen (HSP) zijn veel gevoeliger voor indrukken en nemen subtieler nuances waar dan de meeste mensen. Deze eigenschap zorgt ervoor dat zij anderen haarfijn aanvoelen, een goede intuïtie hebben en intens kunnen genieten van schoonheid, natuur of muziek.

Hooggevoeligheid heeft echter ook een keerzijde. Hooggevoelige mensen hebben vaak last van dingen die anderen helemaal niet schijnen op te merken. Doordat hoogsensitieve personen zo ‘open staan’ en allerlei signalen intens opvangen, bestaat het gevaar van overprikkeling. Ook zijn ze geneigd veel rekening te houden met anderen, vaak ten koste van zichzelf. Veel hooggevoeligen worstelen met zichzelf; ze hebben zich altijd al ‘anders’ gevoeld dan andere mensen, zonder te snappen waar dat nu door komt.

Wanneer iemand ontdekt dat hij of zij hooggevoelig is, geeft dat vaak een gevoel van opluchting of herkenning. Alleen, hoe nu verder?

In deze workshop leren hooggevoelige mensen zichzelf beter begrijpen en hun gevoeligheid waarderen. Ook leren ze om meer rekening met zichzelf te houden, zodat ze beter in balans blijven. Zodat ze voluit kunnen leven zonder zichzelf te verliezen in een wereld vol met prikkels en signalen.
.............................

Praktische informatie
Tijdsduur: 1 dag
Datum: zaterdag 20 november 2010
Tijd: 10:00 – 16:30 uur
Plaats: Rotterdam
Trainer: Carry Lemmen
Kosten: € 90,00 incl. BTW, lunch en koffie/thee.
Deelnemers: 5 - 8

Interesse?