Waarom zijn er meer echtscheidingen na de zomervakantie?

Na de zomervakantie en na de feestdagen lijkt het aantal echtscheidingen toe te nemen. Maar is dat ook zo en waarom is dat dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In Nederland zijn er jaarlijks meer dan 32.000 echtscheidingen, waarvan het merendeel na de vakantieperiode in gang wordt gezet.

Toenemende ruzies met vakantie
De vakantieperiode wordt veelal aangegrepen om een moeilijk lopende relatie te redden. Door in de
vakantieperiode juist heel intensief met elkaar om te gaan, bovenop de stress die gepaard gaat met de reis en het regelen, lopen onenigheden uit de hand. Na de vakantie wordt dan vaak besloten definitief het huwelijk te ontbinden. In de meeste gevallen gaat dit in goed overleg
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dan heb je een langere tijd te veel op elkaars lip gezeten en ben je diegene beu, ik heb zo ook iets met een maat van mij gehad waarmee ik op vakantie was 10 dagen, normaal kei chille gozer om mee om te gaan, maar na 10 dagen 24/7 bij hem te zijn heb ik wel zoiets het is wel even genoeg, doen de komende tijd maar wat minder dingen samen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je even tijd voor elkaar en kom je tot het besef dat er meer problemen zijn dan je denkt.Tegenwoordig storten velen mensen zich maar op het werk en in een vakantie komt er een soort tijd van bezinning.Sommige gaan er samen mee aan het werk en sommigen gaan uitelkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer twee (jonge) mensen met elkaar verkering hebben is het goed om eens samen op vakantie te gaan.

Je bent dan gedurende twee, drie weken helemaal op elkaar aangewezen.

Dàn blijkt ook dikwijls hoe sterk de band is tussen die twee mensen.

Heel vaak blijkt die band niet sterk genoeg te zijn en dus raakt het uit..

Na het huwelijk is eigenlijk het zelfde het geval. Spanningen omdat niet alles loopt zoals het gepland was, onderlinge irritaties, ruzies onder de kinderen, vergeten mee te nemen dingetjes, autopech, slecht weer enz. enz.

Alleen als de wederzijdse liefde ijzersterk is, maak je met elkaar lachend alle kolossale problemen tot heel kleine probleempjes..en..geniet je intens van elkaar èn van de vakantie..

Groet,

Ton