Ik ben extreem jaloers, hoewel mijn vriend al vaak zei dat ik de enige ben..

Als hij nog maar naar het lief van zijn broer kijkt of met een meisje praat dan voel ik het al koken. ik weer niet meer wat te doen,.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik maak er uit op dat je vraag is wat je er aan kan doen? Sowieso ben je niet de enigste, jaloezie komt heel vaak voor. Ik weet niet hoe lang jullie bij elkaar zijn maar als jullie nog in het begin zitten, kan je er overheen groeien, dan ben je nu gewoon bang om hem kwijt te raken. Als je dit ook in andere relaties had zit het gewoon in je.
Je moet bij jezelf nagaan of je jaloezie gegrond is of niet. Geeft hij jou reden om jaloers te zijn, waardoor je op je hoede moet zijn? Zo, ja dan is de vraag of je daarmee kan leven, want je kan nooit iemand veranderen. Zo nee, probeer dan, hoe moeilijk dat misschien is, het niet te laten merken wanneer je jaloers bent. Je vriend kan die jaloezie als heel negatief gaan ervaren. Een beetje jaloezie is gezond maar je moet uitkijken dat het niet tussen jullie in komt te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij zijn een jaar en half samen. Ik ben gewoon al zo vaak gekwetst geweest op dat gebied. Ik heb gewoon bang dat mijn vriend mij verlaat voor iemand ander en beter, dat ik niet goed genoeg meer ben.
Ik denk wel dat hij te vertrouwen is want hij stuurt elke keer als ik jaloers reageer dat ik de enige ben en mij geen zorgen moet maken.
Dan weet ik (te laat) dat ik te fel gereageerd heb, en dan neem ik mij voor volgende keer rustig te blijven. Maar blijkbaar slaag ik daar niet altijd even goed in..

Andere antwoorden (4)

Oei, dat is niet goed.
Met jaloezie valt niet te leven, zowel voor jou niet als voor je partner. Vaak heeft het te maken met een negatief zelfbeeld. Daarom is het goed om hulp te zoeken voor jezelf.

Doe er snel wat aan anders gaat je relatie eraan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat schijnt vaak voor te komen.

Lees hier alle antwoorden maar eens door:
http://www.goeievraag.nl/vraag/extreem-jaloers-lief-eraan.7095

Werken aan jezelf, zorgen dat je meer zelfvertrouwen krijgt. Dat moet je doen.
En dat moet je echt doen als je niet wilt dat jouw relatie door die jaloezie ten onder gaat.
Ga leren: jij bent de moeite waard, jij bent de beste en iemand die jou kan krijgen heeft geluk gehad.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben heel eerlijk, als je mij dat zou flikken, dan hield ik het meteen voor gezien, tenzij je beterschap beloofde EN tegelijkertijd stappen ondernam om er iets aan te doen. hoe lief ik je ook zou vinden, leven met de constante angst voor jouw reacties omdat ik iets heel normaals doe als praten met andere vrouwen, dat kan ik niet. daar zou ik aan kapot gaan. en aangezien ik daar zelf niets aan kan doen, zal de jaloerse partner daar iets aan moeten doen.
sorry dat ik het zo cru zeg, maar het is niet anders.
ga om te beginnen eens met je huisarts praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk lijd je aan verlatingangst en ben je bang hem te verliezen.

Maar je kunt ook een zekere jaloezie van nature in je dragen.

Als hij echt van je houdt, hoef jij je geen zorgen te maken..houd dàt goed voor ogen.

Jij vindt dat hij van jou is en dat ben ik met je eens. Jullie zijn van elkaar en jullie mogen best een beetje jaloers zijn als er een ander in het spel dreigt te komen.

Je kunt echter zelf perk en paal stellen aan je jaloezie door op momenten dat je je bloed voelt 'opwarmen' gewoon even weg, b.v.naar het toilet te gaan..

Zo schenk je je vriend namelijk het vertrouwen dat hij van jou nodig heeft.. en..zal hij jou bewonderen.

Zo kun je door jouw jaloezie toch een beetje dichter tot elkaar kunnen geraken..en dan was het toch nog ergens goed voor..die jaloezie van jou.

Groet,

Ton